tisdag 28 februari 2012

Katterna

Katterna är sex veckor nu och små busiga charmtroll utan riktig koll på motoriken ännu. Vår kattmamma har fullt upp med att hålla koll på dem nu! Det gäller att se upp nu var man sätter fötterna så att det inte kommer en kattunge framflygande. Dessvärre gäller det att se upp var man sätter fötterna av en annan anledning också eftersom de inte lärt sig använda kattlådan ännu så det blir mycket torka golv just nu! 

Om en dryg månad är de redo att flytta till nya hem och med det kommer också det svåra beslutet vilken av dem vi ska behålla för behålla en har vi bestämt att vi ska göra. Favoriterna växlar mellan familjemedlemmarna. 

I övrigt inte mycket träning att rapportera om efter söndagens snabbdistans. En lugn, kort återhämtningsjogg  bara med lite backinslag på slutet. Dottern skickades hem från dagis idag (igen!) med feber och min fru är riktigt hängig med en seg förkylning så vi får väl se hur det blir med det där långpasset imorgon, en sväng hoppas jag komma ut i alla fall. Det är knappast någon kris om jag springer ett långpass först till helgen istället och med eller utan långpass så har jag ändå sprungit mer hittills i år än 2010 när jag sprang maran senast! 




7 kommentarer:

  1. Men jösses vilka sötingar! Förstår att det kommer att bli svårt att välja...
    Och att livet kommer emellan ibland i ens planering, ja så är det tyvärr. Tur att man är flexibel :-)

    SvaraRadera
  2. Vad fina de är!

    Vet du vad det är för likhet mellan dig och katterna?

    Svar: Båda löper :-).

    SvaraRadera
  3. Mitt hjärta smälter.Jag vill bara krama sötisarna...

    SvaraRadera
  4. Jo flexibilitet är bra Eva, det blev aldirg något långpass idag men i alla fall knappt 15km skön distans ikväll.

    Haha Lennart. Hoppas jag löper mer än katterna för fler kattungar ska vi inte ha!

    SvaraRadera
  5. Oj, oj, du anar inte hur farligt min allergiska make lever nu... så himla söta de är, förstår att det är svårt att välja. Hoppas ni frisknat till nu och tack för din förstående kommentar hos mig!

    SvaraRadera
  6. He he, Sofie, du får väl hyra ett sånt där populär Shurgard förråd till honom och hans thriathlonprylar ;) Ditt inlägg kom lägligt, jag har ganska många liknande tankar själv just nu!

    SvaraRadera
  7. Du milde! Jag ÄR verkligen glad att vi inte bor närmre varandra för jag hade omöjligtvis kunnat gå hem utan att ta med mig minst en av dem. ;-)

    SvaraRadera