torsdag 23 februari 2012

Produkttest, två träningspass och ett paket

Jag fick ett erbjudande från Snow and motion att testa en produkt från deras webb-butik till ett värde av 500kr. Webb-butiken har ett brett sortiment av produkter för sport och friluftsliv även om utbudet av produkter för killar och löpträning inte är så stort.
Jag valde T-shirten Odlo Shirt Aspire (pris 499kr) och har nu använt den på tre pass inomhus på löpband. Odlo är ett märke jag inte har någon erfarenhet av och tröjan uppfyller alla de krav jag har på en träningströja.

+
  • Plagget är luftigt och andasfunktionen är riktigt bra.
  • Plagget är riktigt tunt och kommer funka perfekt för varm sommarlöpning.
  • Skärning och passform på plagget är bra (storlek S fungerar bra för mig trots mina 183cm)
  • Plagget är snyggt med snygga detaljer.
-
  • Priset, 500kr är trots allt ganska mycket pengar för en T-shirt.
  • Inget övrigt att anmärka. En tränings-T-shirt som funkar som den ska helt enkelt
Tack till Snow and motion som gav mig erbjudandet att prova den här produkten!

Sedan har jag tränat lite också, igår en fartlek som blev precis så ostrukturerad som en fartlek ska vara, riktigt försiktig snigellöpning där underlaget var blöt blankis och så körde jag ganska hårt där asfalten tittade fram för att avsluta lite progressivt de sista tre kilometerna ner till 4:15-fart och 3:50-tempo på den sista kilometern på blöt asfalt. Trots trista förutsättningar med regn och ishalka blev det ett pass fullt med riktig löpglädje med hjälp av lite upptempo-musik i IPoden, totalt 10km på strax under 45 minuter.

Idag på lunchen en replika på förra veckans progressiva intervallpass på löpband (med tröjan ovan på mig). 6x1000km enligt 2 x 4:00 min/km, 2 x 3:45 min/km och 2 x 3:30 min/km men en minuts långsam gåvila. Båda passen finns som vanligt länkade via RSS-flödet till min träningsdagbok här till höger på bloggen. Känslan idag var ganska jobbigt till en början men sedan kunde jag beta av även de snabbare intervallerna utan alltför stor ansträngning, gott!!

Till sist så kom det ett paket från Wiggle idag, vad det var i det får ni se imorgon!

3 kommentarer:

  1. Bra pass!
    Vill se innehållet i paketet NU! Nyfiken, jag? Inte alls ;-)

    SvaraRadera
  2. Odlo har riktigt bra kläder, men priset är lite saftigt. Men det gäller å andra sidan alla märken tycker jag (priset alltså).

    SvaraRadera
  3. Ska inte förstöra din fredag Eva, det kommer ett inlägg efter lunch :) men SÅ spännande är faktiskt inte innehållet även som svärmor verkligen gillade färgen på skorna :)

    Johanna, ja, 500kr för en T-shirt är rätt häftigt och det finns billigare alternativ! Men en snygg och bra tröja är det!

    SvaraRadera