torsdag 15 juli 2010

Variation

Det går riktigt bra att träna i den här fantastiskt härliga värmen vi upplever just nu. OK, snabbdistans i söndags i trettiogradig värme var kanske inte jättesmart men det gick ju ändå ganska hyffsat.

Den här första semesterveckan har jag förutom att bada varje dag, sprungit 13km terränglöpning vilket inte tillhör vanligheterna för en asfaltsnötare som jag. Dessutom har jag kört den under våren ofta försummade löpskolningen och lite sprintruscher och inte minst så har jag kört en del core-styrka och armhävningar på vår sönderbrända gräsmatta.

Imorgon blir det ett lugnt distanspass efter frukost innan det är dags för stranden igen och så kanske det får bli lite kvalitét igen på söndag. Hmm, har jag inte läst någonstans att det är bra att träna varierat? Bra för hjärnan lär det vara i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en bra dag på stranden! Du kan väl tänka lite på oss "kontorsstolsnötare" som inte fick någon semester i år :)

    SvaraRadera
  2. Synd vi bor så "långt" ifrån varandra för det hade varit grymt kul att köra något ihop!Hittat några lopp de närmsta veckorna?

    SvaraRadera
  3. John, det ska jag göra...ingen semester alls? Det låter tufft!

    Ingmarie, det borde vi ju kunna fixa någon gång, så långt är det ju inte. Det vore riktigt kul att springa ihop någon gång! Har inte letat lopp på sistone. Siktar i alla fall på Telge Stadslopp (5km) den 21/8 men ett millopp lockar mer, kanske Hässelby?

    SvaraRadera