måndag 19 december 2016

Den sista sången

Mer än en vecka sedan förra inlägget och det beror på att det inte finns något spännande att skriva om. Förrförra veckan bjöd på 70 km löpning tack vare ett snöigt långpass på 28 km på söndagen. Förra veckans löpning handlade mest om att bara genomföra eller snarare kanske genomlida, fem pass (tack vare dubbla pass en dag) och drygt 50 km in i dagboken i alla fall och det enda bra/intressanta att skriva om är att jag på tisdagen genomförde ett riktigt bra pass på löpband, 15x300m i 3:20-fart (eller 18 km/h om ni vill) med 1% lutning och 300m joggvila. Mycket stabil och kontrollerad känsla genom hela passet. Resten av löpningen genomfördes ute i ett isblästrat Nykvarn, på is"knöggel". blankis, blöt is, grusig is, skitig is. Is. Is och åter is. Riktigt trist men bara att som vanligt gilla läget när temperaturen åker jojo kring nollgradersstrecket. Känslan i kroppen är ändå bra och det är det viktiga!

Jag har inte fokuserat på löpningen utan låtit annat ta plats. I fredags var jag och min fru och såg Kent på Tele2-Arena i Stockholm på deras näst sista spelning någonsin. För mig som aldrig sent dem live tidigare och som varit ett troget Kent-fans de senaste tolv åren (sedan albumet Vapen & Ammunition) var det en fantastisk konsert och upplevelse som jag kommer bära med mig länge länge! Så Tack Kent! Tack för musiken som alltid funnits där, på otaliga löppass, för känslorna musiken förmedlat och för texter jag både identifierat mig med och förundrats över, Tack!







Efter konsert följde hotellövernattning och att mysa omkring i Stockholm och fika och fixa de sista julklapparna i lördags följt av att träffa släkt på söndagen där jag också hann med att halka runt 12 km i löparskorna innan släktkalaset.

Löpningen får finna sig i att spela en biroll även denna vecka, det är julvecka och lågsäsong efter en mellansäsong, en säsong där jag ändå sprungit mer än någonsin tidigare men tyvärr också tävlat väldigt sparsamt och med inte speciellt framgångsrika resultat. Så snart jag hinner (läs i mellandagarna) kommer jag återkomma med en sammanfattning av det här löparåret, precis som jag brukar, detta året som också blev mitt tionde år av regelbunden löpning. Jag vet att ni är några som väntar på en massa siffror och nördig statistik kring det och det ska jag försöka bjuda på, så småningom.

Om jag inte kommer på något plötsligt att skriva om så önskar jag er med detta

En God Jul och ett Gott Nytt År!

4 kommentarer:

  1. En fantastisk konsert! God jul. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen Jan Mikael, ett mycket värdigt avslut! God Jul och tack för att du hängt med och stöttat här på bloggen under året!

      Radera
  2. Visst var det en bra och snygg konsert - unik om man tänker på att det är ett svenskt band. jag fick dock inte den där riktiga "wow"-känslan som jag fått vid ett par tidigare tillfällen (senast på Gärdet sommaren 2015).

    Ser fram emot summeringen av ditt löparår (mitt är inget att summera) trots att jag inte är någon siffernörd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget att jämföra med eftersom det var första och och sista gången jag nu såg dem live men jag har förstått att de gjort otroligt bra spelningar tidigare också. Det blir inte så mycket siffror i årssummeringen, det kommer nog senare :-)

      God Fortsättning!

      Radera