måndag 19 april 2010

Träningsnära


Lördagens tvåhundringar sprang jag på cykelvägen som omsluter gatan där vi bor. Det är lustigt men trots att vi bott här i snart tio år har det aldrig tidigare slagit mig att det varvet är en perfekt intervallslinga! Enligt Eniro är varvet 858 meter runt och bjuder också på en liten stigning nere till höger i bilden med motsvarande lätt utförslut till vänster. I övrigt är det platt och fin asfalt.

Här går det ju verkligen att träna tidseffektivt, noll transportsträcka, behöver jag avbryta passet är jag hemma på en minut. Det enda man kan fråga sig är vad grannarna tänker när jag passerar för tionde gången...

7 kommentarer:

  1. Alltid trevligt när man kan träna så när hemmet som möjligt =) iofs lättare att bryta då kanske lite svårare om man är en mil hemifrån hehe

    SvaraRadera
  2. Perfekt! Fast... jag fick en idé om att man skulle använda den rundan som långpass-bana. Köra typ 6 timmar runt o runt, kanske byta väg efter 3 timmar. Vad tror du? Vore ju perfekt också då man kan svänga hem efter energipåfyllning, vatten osv.

    SvaraRadera
  3. Malin Ewerlöf körde visst samma taktik inför SM i marathon 2007. När hennes lilla dotter hade sovstund ställde hon barnvagnen strategiskt vid tomtgränsen. Sedan var det bara att varva runt i kvarteret och ta en kort ståvila varje gång hon passerade barnvagnen.

    SvaraRadera
  4. Det låter ju som den ultimata träningen. Bättre tideffektivt kan det ju knappast bli. Sen behöver man ju inte köra den rundan varje dag men då och då är ju super.

    SvaraRadera
  5. Haha, dina grannar lär nog ha rätt roligt åt dig... Håller med Sofie, kör slingan som ett långpass så gör du succé hos grannfolket. :-)

    SvaraRadera
  6. Julle, oftast springer jag intervaller som en distansrunda, vilket ju innebär att man måste ta sig hem också...

    Sofie, ha ha. Så modig är inte jag att jag skulle våga prova det! Då skulle ju verkligen grannarna få något att prata om! Jag kan tänka mig att stå för markservicen om du tar med några ultrakompisar och slår rekord, när du kommit tillrätta md höftproblemet ;)

    Oliver Sture, stämmer! Hon gjorde ju en väldigt fin prestation trots att den knappast är den ideala träningsformen för maran!

    Anna, nej varje dag skulle bli trist och återigen skulle ju grannarna undra :)

    Hempa, har redan fått några kommentarer likt "Nu får du väl ändå ge dig" och då har jag nog bara sprungit TRE varv :)
    Såg att du skulle springa Kungsholmen Runt - hoppas vi ses!

    SvaraRadera
  7. Du kan ju be dem klocka dig vet jag!Eller springa med ett varv var som "hare". Bjud på saft efteråt så blir de nog glada. ;-)

    SvaraRadera