tisdag 8 november 2011

"Du vet att du är en Löpare..." och kanske dags att plocka fram de långa tightsen

...Är titeln på en hysteriskt lång men ganska rolig diskussionstråd på jogg.se där jag själv tidigare bidragit med ett par inlägg till de övriga mer än 500 bidragen. En sådan tanke slog mig i lördags när vi klev av 69:ans buss mot Blockhusudden på Djurgården i Stockholm och den första tanken som slog mig var "Här passerar ju Stockholm marathon-banan efter ca 18-19 km i början på andra varvet".

Igår var en fulltecknad dag då ny ventilation installerades i det täta hus byggt i början på 80-talet som vi bor i. Vi har haft en del problem med kondens eftersom den gamla ventilationen var felinstallerad och nu verkar det redan fungera mycket bättre efter justering idag. Alltså ingen träning igår förutom ett tiominuters styrkepass framför TV-nyheterna och det var en hel evighet sedan. Inte sedan jag såg på nyheter alltså utan sedan jag genomförde ett hemmastyrkepass. Av döma av träningsvärken i magmusklera idag tog det bra!

Imorgon finns en lucka på ett par timmar när jag faktiskt tänker ge mig ut på ett långpass. Därför tänker jag också ta det lugnt ikväll på det distanspass jag ska sticka ut på om cirka en timme. Termometern visar bara två plusgrader så det ser ut som det blir premiär ikväll för långa tights!

Resten av veckan kommer nog att innehålla en vagnsjogg på fredag och ett lättare intervallpass på bana på söndag, kanske 12x400m med 1 min ståvila, ett roligt pass jag inte sprungit sedan i somras någon gång!

2 kommentarer:

  1. haha. Ja lite miljöskadad är man allt...
    Ser landningsbanor på flygplatsen som perfekta intervallsträckor, en liten lucka i dagschemat förvandlas till ett träningspass och ett par sprillans nya löpardojjor är bästa presenten.:-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja det där kan jag känna igen!

    SvaraRadera