fredag 9 oktober 2009

Besöksräknare, snor och DNS

Igår lade jag till en enkel besöksräknare på min blogg och efter ett dygn konstaterar jag glatt att jag haft 45 besökare - Roligt!! I ärlighetens namn ska det tilläggas att några av dessa varit jag själv som varit inne och tittat...

Träningsmässigt blir denna vecka ett riktigt lågvattenmärke p g a dunderförkylning efter Mallorca-resan. Ett mycket lätt träningspass över 8 km som nästan kan klassas som lågpuls (snittpuls 156) kördes i tisdags utan några som helst problem. Veckans andra pass var tänkt till igår eller idag men nu blir det bara två pass denna vecka eftersom jag hoppas komma ut en sväng på söndag i alla fall.

Har i princip bestämt att det blir en DNS i Bålsta halvmarathon nästa lördag. Detta p g a brist på tid, form och just nu också motivation. Vad gäller det senare så hoppas jag den återvänder med hjälp av några sköna höstrundor när väl förkylningen släpper.

Trevlig helg på er!

4 kommentarer:

  1. Det känns ju inte som att motivationen för att springa lopp är på topp nu när hösten kommit. Lutar mer och mer åt att det blir en DNS i Växjö Marathon för mig, har ju varit tveksam till start länge.

    Kul att du har så mycket besökare på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Håller helt med! Ett jävla väder idag också för att tala klarspråk. Det blev ändå 17 km @4:43-fart eftersom veckan i övrigt bjudit på dåligt med volym p g a förkylning.

    Nej, lugn höstlöpning nu ett tag framöver, siktar på 1600km totalt i år och det är bara 10 mil/månad i okt-dec. I december ger jag mig ut på första 30km-passet igen som jag gjorde förra året inför maran.

    SvaraRadera
  3. Verkar kanske lite oinvigt, men vad står förkortningen DNS för i det här sammanhanget?
    Fattar ju att det betyder att man inte ställer upp.

    SvaraRadera
  4. Göran, DNS=Did Not Start. DNF hittar du också ibland i resultat-listorna=Did Not Finish.

    Känns rätt att jag inte står på startlinjen idag i Bålsta, fortfarande småförkyld och ute är det blåst, 3 plusgrader och regn...

    SvaraRadera