söndag 18 oktober 2009

Veckosummering

En ovanlig vecka är på väg mot sitt slut. Ovanlig såtillvida att jag löptränat 5 gånger varav 4 dagar i rad den här veckan!! Att träna 5 gånger i veckan tror jag faktiskt aldrig att jag gjort tidigare. Så här såg veckan ut:

Måndag: Vila (efter söndagens 17km)
Tisdag: Lätt lunchdistans, 7 km @5:07 min/km
Onsdag: Vila
Torsdag: Riktigt kuperad fartlek, 8,5 km @4:35 min/km
Fredag: Lätt lunchdistans 10,2 km @4:54 min/km
Lördag: Snabbdistans/fartlek 200/800m (höjd fart de avslutande 200m på varje km) men skaplig fart på hela passet, 7,5 km @4:13 min/km
Söndag: Lättare morgondistans tillsammans med grannens schäfer. Härligt höstpass, 12,5 km @ 5:17 min/km.

Varför detta kanske ni undrar? Bara för att det är så otroligt kul att springa nu när höstförkylningen har nyst iväg!

6 kommentarer:

  1. Eller är det så att du laddar för Luciamaran i Bovallsstrand? ;-)

    Skönt att vara igång igen antar jag.

    SvaraRadera
  2. Ha ha Rosenblom, ja det vore något :-)
    kan tänka mig familjens min; "jag har hittat ett lopp till i år jag vill springa, ett marathon och det är bara typ sisådär 40 mil härifrån så jag kommer hem sent..." :-)

    SvaraRadera
  3. Bra vecka det der!
    Du har også vært flink til å variere type løping og fart.

    SvaraRadera
  4. Att det ar roligt ar ju helt klart den basta anledningen att springa for da blir det ju aldrig jobbigt. Sjalv tycker jag ocksa bara att det ar roligt, de enda gangerna det kanns segt ar om det sporegnar eller ar jattekallt (men det finns ju inget daligt vader...)!

    Hur som helst - Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  5. Nice vecka;)

    Lucismaran i Bovall är annars en trevlig upplevelse ur ett familjeperspektiv, men 40 mils bilresa är ju dock inte det...

    SvaraRadera
  6. Lena, Ja, det var en härlig vecka och den här veckan blir också bra. Ska bl a springa hem från jobbet (15km) med en kompis imorgon vilket blir nice :-)

    Kan tänka mig att många av de mindre loppen runtom i landet är trevliga...
    Har du övergivit 7km/dag-programmet nu?

    SvaraRadera