måndag 22 oktober 2012

Halvsnabb mellanmjölk

Ännu en intensiv helg är till lagd till handlingarna.

Det händer inte så mycket spännande på träningsfronten, vilodag i lördags i alla fall från träningen och så ett 13km "mellanmjölkspass" igår i duggregnet, 4:26 min/km är varken snabbt eller långsamt. Visst var benen ganska pigga i början och visst blev det lite inslag av marafart och visst låg pulsen på tröskelnivå omkring 90% ibland. Passet var säkert inte bortkastat på något sätt men efterhand blev känslan allt segare i benen och efter en vecka med både kortintervaller och backintervaller hade jag nog tänkt mig och behövt ett lite lugnare distanspass istället för ett sånt här "halvsnabbt" pass.

Nåja, den bästa träningen är ju som bekant den som blir av och just nu behöver verkligen träningen inte vara speciellt strukturerad. Det blir nog tillfällen att springa lugnt i veckan som kommer, en vecka jag inte planerat vad gäller träningen men som lär innehålla 3-4 pass med ganska lugn löpning.

Vad har Du tränat i helgen?

Foto: Agnes Dahlgren

7 kommentarer:

  1. Välkommen in i mellanmjölkspaketet Staffan! :)

    SvaraRadera
  2. Det bästa med säsongen efter säsongen: man kan ansöka om medlemsskap i mellanmjölkens förlovade land utan att få dåligt träningssamvete.

    SvaraRadera
  3. Tror man behöver just de där perioderna av "ostrukturerad" träning och liksom rulla på som det känns just för dagen.
    Även om det är i mellanmjölkslandet. ;-)

    SvaraRadera
  4. Haha, sant Sofia, fast min medlemsskap gäller nog året runt, jag är bara olika aktiv under olika delar av året :-)

    Det tror jag också Ingmarie!

    SvaraRadera
  5. så snyggt löpsteg- vi måste köra löpskolning ihop någongång!!

    SvaraRadera
  6. Tack Annie, det vore skoj! Jag har ofta svårt att ta mig till sociala löpträffar på helgerna men något tillfälle att springa ihop måste vi kunna fixa!!

    SvaraRadera