söndag 28 oktober 2012

Frånvaro från bloggandet men närvaro i löparskorna

Jag har inte mycket att rapportera om för tillfället vilket syns på inläggsfrekvensen! Jag har varit väldigt "off-line" från bloggande och nätet överhuvudtaget då det varit väldigt intensivt hemma och på jobbet senaste veckorna. Jag har ändå tränat på hygglig volym men utan några egentliga andra ambitioner än att ta mig ut. Igår 16km lugn distans i 4:40-fart, i vackert, soligt men kyligt väder. Härlig skogslöpning men ganska seg känsla under hela passet trots två hela vilodagar från löpningen innan.

Veckan som kommer innebär höstlov för de stora barnen och vi vuxna har lyxat till det med ledigt hela veckan men jag kommer inte fokusera på träningen för det. Det blir ett längre distanspass även imorgon, möjligen med lite fartinslag om jag känner för det. Vi kommer att ha målare hemma i veckan som ska göra i ordning vår trappa och ett sovrum och då kommer vi tillbringa ett par dagar i Stockholm med de stora barnen, bo på hotell, se en föreställning, äta ute, fika och bara ha tid att umgås. Lite semester på hemmaplan helt enkelt vilket jag ser fram emot!

Jag ska passa på att besöka Runners Store och Löplabbet och botanisera lite inför nästa säsong. Jag vann ju ett presentkort på Löplabbet efter att gissat min tid på Stockholm marathon och jag har kollat in en skomodell som jag hoppas de har på lager. En sko jag plötsligt blivit väldigt sugen på att ha i min samling! Återkommer om det!

11 kommentarer:

  1. Smart med minisemester i Stockholm.

    SvaraRadera
  2. Lyxigt! Ett tips på ett lyxigt träningspass så här i det kyliga höstmörkret är ett intervallpass på Bosön eller Sätrahallen. Att springa inomhus på bana med korta tights och kortärmad tröja när det är kallt och ruggit ute känns lyxigt :-).

    SvaraRadera
  3. Ja, det kan räcka gott ibland Anneli, ibland blir ledighetsprojekt så stora men lite minisemester på hemmaplan kan vara väldigt skönt!!

    Absolut Lennart! Det blir inget sådant lyxigt träningspass nu när vi åker iväg Lennart men jag tycker vi planerar in något sådant att se fram emot, ett gemensamt pass i Sätrahallen eller på Bosön i vinter, kanske strax efter nyår när det brukar vara lite mindre på helgerna? Kanske höra om Morgan/Ingmarie eller några andra gemensamma bekanta vi känner vill följa med också?

    SvaraRadera
  4. Semester på hemmaplan är underbart, vi var själva på Hotell Rival och åt deras brunch och frukost dagen efter, helt fantastiskt och vi ska tillbaka :-)

    Det är underskattat med semester hemma!

    SvaraRadera
  5. jag ska också ha ledigt hela veckan och bara vara hemma! Sällan har en ledighet varit så efterlängtad efter en tuff höst. Ibland känns det som att all ledighet lätt blir planerad och vi är alldeles för sällan hemma när vi är lediga. Jag ser fram emot enkla saker med barnen - kanske äventyrsbad eller bio. Eller Tom Tits. Vi får se - känns lyxigt att inte behöva planera! :-)

    SvaraRadera
  6. Mysigt!
    (Men håll i plånboken när du är i 08;a land. ;-) )

    SvaraRadera
  7. Mysigt med minisemester! Spännande med ny sko! Gul färg kanske? ;)

    SvaraRadera
  8. Håller med Johnny!

    Låter mysigt och skönt Louise, Tom Tits är ju nästan hemmaplan för mig.

    Absolut Ingmarie, jag bor ju i 08-land men kommer inte så ofta in till stan i vardagen ;)

    Kanske det Daniel, egentligen hade jag spanat in Adizero XT men den verkar inte finnas på Löplabbet.

    SvaraRadera
  9. Visst ska vi köra ett pass intervaller i Sätrahallen eller på Bosön. Det ser jag fram mot! Vi ordnar något :-).

    SvaraRadera
  10. Ah hemester! Bra att ni unnar er en sån höstlyx!

    SvaraRadera
  11. Det gör vi Lennart!!

    Hemester, bra Sofia, och tack för att du utökar mitt ordförråd, återigen!!

    SvaraRadera