lördag 28 maj 2011

Stockholm Marathon från åskådarplats

Herregud så löpsugen jag blev av att åka upp och titta på Stockholm Marathon tidigare idag!! Först en snabb titt på mässan där ett par skor och en snygg blå marathon T-shirt inhandlades, sedan till bloggträffen där det var kul att träffa på Janne, Anneliten, Sofie, Hempa, Sydney-Petra, Therese, Jonna, Madeleine och Petra som flög förbi.

På väg mot starten hittade jag även Tomas mitt på IP. Sedan begav jag och sonen oss ut till Lidingövägen för att se elitlöparna värma upp, hejade på Patrik (slutade SM 5:a - grattis!!) och Ingmarie och hann bli riktigt nervös (?) innan startskottet gick och vi fick följa de första startgrupperna springa iväg.

Här skulle jag lagt in filmen från starten men det strular just nu och jag har inte tid att sitta med det så den kommer förhoppningsvis senare i veckan.

Tunnelbana ner till City och lunch innan vi såg elitlöparna springa förbi Centralstationen efter 12km. Det var sedan svårt att hinna med att de bekanta i mängden av löpare trots att det från åskådarplats inte ser ut att gå så fort ens för de främsta löparna. 

Löpstilarna varierade verkligen och snart tätnade leden av löpare men de jag hann med att heja på innan jag åkte hem var Ingmarie, Hässelby-Karin, Anders, Tobias, Morgan, Odda, Lina, Tomas, Andrea.

Hemma igen var det sedan spännande att följa kompisarnas framfart vid datorn. Grattis till alla fina prestationer!!! Nästa år står jag säkert på Lidingövägen i fållan jag också för inte vill jag missa den här festen nästa år igen!!

Förresten gjorde det faktum att jag inte sprang idag att jag insåg ett par bra saker, återkommer till det!

10 kommentarer:

  1. Skoj att du tittade förbi innan loppet! Jag bestämde mig för att springa förra året när jag följde alla på nätet, förstår att du som var på plats idag är riktigt sugen på en start 2012.

    Blev väldigt glad när du ringde efter loppet, uppskattar omtanken!

    SvaraRadera
  2. Äckligt snygg är tröjan, helrätt! Idag var det jag som höll 4:30-fart, nästa år kanske vi står på startlinjen tillsammans. //Ola B

    SvaraRadera
  3. Vad kul det var att se dig!

    Men det blev inget festligt lopp för mig... så hur ska man nu göra? Springa igen och försöka bli sams med Sthlm marathon, eller springa andra lopp och vara osams med Sthlm maran, eller bara åka skidor... mycket att fundera på!

    SvaraRadera
  4. Hej! Försökte kommentera igår men det verkar vara något strul med blogspot. Tusen tack för påhejjningen vid centralen. Jag hörde att någon hejjade men såg inte vem, men jag blev glad :) Och tusen tack för alla snälla stöttande kommentarer på min blogg i veckan!!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Thomas, jo, det lär bli en start 2012, det var nyttigt dock att stå bredvid och jag lärde mig en del saker återkommer till det i veckan!

    Ola, haha. Jo, jag har ju sett bilder på bloggar på tröjan :) Det siktar vi på, frågan är bara vilken gemensam fart vi ska hålla då, ska vi sikta på 4:15 min/km?

    Jonna, tack detsamma!! Starkt att du ändå genomförde loppet så bra! Revansch röstar jag på!

    Lina, ja, det verkar tyvärr som Blogger strular (igen). Inga problem, det var det roligaste med att stå bredvid, att se alla bekanta som sprang förbi och kunna heja på er men nästa år vill jag nog delta igen! Kram!

    SvaraRadera
  6. Tack! Jag tar tar åt mig av kommentarerna från min fru som fått utstå allt mitt tjat om träning och annat löparrelaterat inför maraton.

    SvaraRadera
  7. Det där lät lite hårt :) Var inte min mening

    SvaraRadera
  8. Vilka skor köpte du?

    SvaraRadera
  9. Inga problem, njut av din framgång och tacka din fru för all support, de får som dus skriver stå ut med ganska mycket löpartjat under marathonförberedelserna!

    Anonym, Asics Tarther som var nedsatt 500kr på mässan (där det i övrigt inte fanns så mycket). Neutral lättviktsssko som ändå känns väldigt dämpad.

    SvaraRadera
  10. Jag är själv sugen på dem och jag har för mig att du skrev om dem för ett par inlägg sedan gällande senaste numret i RW. Ska bli intressant att läsa vad du tycker om dem.

    SvaraRadera