tisdag 28 augusti 2012

Laddad för tävling imorgon!

Jag ser i bloggflödet att Asics bjöd in en stor mängd Stockholmsbaserade bloggare till pressfrukost och morgonjogg med Lisa Norden i måndags. Jag är väl varken tillräckligt Stockholmsbaserad eller tillräckligt hipp för att få en sådan inbjudan trots all min reklam för Asics löparskor via den här bloggen. Bitter och avundssjuk, vem jag? :) Kanske man skulle börja med thriathlon förresten bara för att hävda att man gör milen på 32 minuter. Detta naturligtvis med anledning av att thriathlonbanor av någon anledning får diffa +/- 10% och banorna i Stockholm i helgen lär ha diffat mera än så. Nejdå, någon thriatlet blir jag aldrig även om jag gillar att både simma och cykla, jag är glad att min tid räcker för att springa en del.

Har genomfört ett kort pass ikväll efter två dygns vila, drygt 3km jogg med några stegringar, några snabba starter och lite löpskolning. Knäet gnällde tyvärr lite igen men annars är känslan i kroppen riktigt riktigt bra!

Snälla mormor hämtar barnen på dagis och fritids. Väskan är packad med snabbskorna och lite olika varianter på kläder beroende på temperatur. Jag känner mig sugen på att tävla och på att springa fort. Starten för Hälsoloppet 10km imorgon går kl. 19, håll gärna en tumme eller två för att jag är imål omkring 19:37 eller strax därefter!

9 kommentarer:

  1. Ja, ha, så du använde mormor för att ordna med dagis. Hoss oss får farmor ställa upp :-).

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummar o stortår. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jag ska skicka dig massor av positiva tankar kl 19:00. Kör så det ryker!!!!

    SvaraRadera
  4. Tänker på dig - lycka till!

    SvaraRadera
  5. Jag håller både tummar och tår, och funderar på att slå knut på tungan också :)

    SvaraRadera
  6. Ses ikväll Lennart!!

    Tack Olov!

    Härligt Daniel, tack!!

    Tack Eva!

    Tack Sara men slå inte knut på tungan är du snäll, jag är rädd att du inte får upp den sedan och det vill jag inte vara orsak till :)

    SvaraRadera
  7. hur gick det? Hittar inga resultat någonstans. :-( Jag hann inte komma. Eget jobb o sen Guru-Danne. Men kanske du kände mina hejande tankar? :-)

    SvaraRadera
  8. Nu har jag sett och jag såg hos Lennart att du var besviken. Gräm dig ett tag men inte för mycket eller för länge för det var INTE dåligt. 5 och 10 km är skillnad. Dessutom var det ju en sjukt snygg siffra. :-)

    SvaraRadera