fredag 10 augusti 2012

Avslappnad uppladdningsvecka

I lördags lite semesterdistans och 4x1000m i 5-10km-fart. Totalt 8,5km
I måndags 8x400m lite snabbare än 5km-fart, totalt ca 7km
I tisdags 3x400+10x200m med tvåhundringarna klart snabbare än 5km-fart.
Igår torsdag 3x400+4x200m 5km-fart på bana med sega, nedtränade ben, totalt drygt 8km.

Där har ni senaste veckans träning, det som inte står är att jag joggat ett par kilometer på vilodagarna ihop med sonen på cykel. Han kan cykla nu, han har bara inte fattat ännu att han inte behöver mig bredvid sig längre...

Korta pass som synes men nästan enbart kvalite. Imorgon kl 18 när starten för Telge Stadslopp går får vi se om det här upplägget var bra men jag tror det. Igår var vaderna riktigt hårda och benen tunga, idag har jag inte sprungit (förutom två varv runt gatan med sonen på cykel då...) och känslan i benen var piggare och imorgon eftermiddag hoppas jag på en ännu piggare känsla.

Jag har sprungit 5km under 18 minuter på träning och det är målet imorgon också. Att jag klarat under 18 minuter gör inte att jag gör misstaget att börja drömma om ännu bättre tider. Jag har aldrig sprungit riktigt bra på det här loppet undantaget förra årets lopp som var OK på 18:45. Jag är så mycket bättre nu och förhoppningsfull och förväntansfull inför imorgon. Jag vet att jag kan och är inte nervös men håll en tumme eller två för mig är ni snälla!

7 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna här också! Skulle vara riktigt kul om du gjorde under 18 min på tävling också.
    Våga köra fullt ös imorgon

    SvaraRadera
  2. Klart att det kommer gå bra Staffan! Jag önskar dig lycka till!

    MVH

    SvaraRadera
  3. Båda tummar är hållna! Go kick some ass!

    SvaraRadera
  4. Tack alla, det gick nästan nästan vägen, slarvade bort det på tunga ben i banans enda riktigt tuffa backe,, måste våga stå på där!

    SvaraRadera