måndag 15 juli 2013

Semesterdags!

Äntligen semesterdags! Skönt, fem veckor sådan med början idag!


Besväras fortfarande av förkylning och har inte sprungit sedan i torsdags men imorgon kanske det kan bli ett lugnt pass igen. Första två veckorna är jag ledig själv med barnen så lite småutflykter planeras...och lite träning förhoppningsvis...


Planerar inte just nu någon längre bloggpaus då idéer till nya inlägg brukar poppa upp även när jag inte bloggar men en hel del skärmfrånvaro tänker jag unna mig och i och med det lite mindre bloggande. Jag läste förresten att ungdomar börjat överge termen "IRL" för att ses i verkligheten till förmån för AFK ("Away From Keyboard") då de tycker att det är det riktiga livet som levs på nätet...

10 kommentarer:

  1. Har set den där "memen" förut om Pause My Garmin. Exakt så känner jag vissa jobbiga pass, ifall man ska falla ihop oväntat. (:

    Skönt med semester, det är du väl värd!

    SvaraRadera
  2. Haha! Kul "citat".
    Tycker att AFK-gänget har en klar poäng. Det riktiga livet levs väl både framför och bortom tangentbordet? I annat fall tillbringar vi en skrämmande stor andel av vårt liv i en låtsastillvaro.

    SvaraRadera
  3. Ha en riktigt skön semester!

    SvaraRadera
  4. Wow!! 5 veckor är inte fel! Tack för den fina reflektionen i min blogg! Alltid lika roligt att höra dina erfarenheter och åsikter :)

    SvaraRadera
  5. Tack Andreas!

    Helt riktigt Sofia, du har en poäng också!

    Tack Louise!

    Ja, jag har haft lyxen att kunna ta så lång semester jag velat ett antal år nu Alexandra! Det är bara roligt att dela med mig av det lilla jag lärt mig om löpträning hittills!

    SvaraRadera
  6. Njut!
    Och bli frisk!
    Festlig bild den understa.:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag njuter Ingmarie, just nu av en kopp kaffe med fötterna i gräset och låter tankarna löpa fritt, härligt! Förkylningen har lämnat min hals till slut och jag har kunnat börja springa igen.

      Radera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  8. Hej Staffan,
    Har precis hittat till din blogg efter ett eget nyvaknat löpningsintresse i samband med en viktnedgång på 28 kilo sedan nyåret.
    Nyfiken på din längd/vikt och vilka skor du framförallt springer med just nu samt vilka löparbloggar som du rekommenderar för en nybörjare med kilometertider strax under 5min/km.
    Tack för en bra och aktiv blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym! Grattis till en fantastisk viktnedgång! Jag är 183cm/ca 67kg och har vägt lika mycket hela mitt vuxna liv, löpningen har gett mig aningen mera muskler. Du ser på en av mina sidor överst vilka skor jag använder, mest lite lättare modeller. T ex har jag sprungit vanliga träningspas i Saucony Kinvara senaste året och precis beställt ett par nya. Återkom gärna med fler frågor, välkommen till bloggen. Jag har ett gäng bloggar i listan till höger, får fundera på om någon är speciellt lämpad.

      Radera