torsdag 20 maj 2010

Springsugen...

Igår blev det lite styrka hemma i vardagsrummet, lite situps, plankan, sidoplanka, benlyft, utfall, djupa knäböj, 3x30 tåhävningar i trappa, 3x20 armhävningar, balansplatta (stå på ett ben och plocka upp "saker" från golvet) och lite andra blandade balans-/instabilitetsövningar. Jag gillar ju min balansplatta men det blir för sällan vilket gäller hela alternativträningsgrejen för min del. Det känns ofta väldigt oinspirerat att köra styrka, så även igår.

Däremot är jag grymt springsugen. Jag hade ju lovat mig själv vila tills imorgon men kroppen känns pigg så det vete sjutton om det inte får blir ett kort tröskelintervallpass ikväll ändå och lunchlöpning imorgon.

Detta ska ju föreställa sista "hårda" veckan inför maran, och visst, långpasset på söndag ska bli ganska tufft, men en tuff vecka borde ju ändå innehålla fler än tre pass och kommer jag ut ikväll får jag i alla fall ihop fyra löpppass och ett styrkepass, vilket är om inte hårt, så i alla fall godkänt!

3 kommentarer:

  1. Här är en till som är springsugen! Fint väder och värme, äntligen!!!! :))
    Ska köra lite backe tills svetten lackar ikväll. :)
    Bra jobbat med styrkan, balansplatta låter intressant!

    SvaraRadera
  2. Inte langt kvar nu!! Tank vilken energi som lar utlosas den 6 juni! Jag haller tummarna, det kommer att ga sa bra!!

    SvaraRadera
  3. Daniel, vi körde visst ganska tuffa pass igår :) Ja, nu är det varmt och skönt men de har lovat svalare väder på ingång efter helgen och jag har inget emot en svalare mara i år!

    Petra, nä är vi på upploppet av förberedelserna! Tack, hoppas du har rätt!

    SvaraRadera