lördag 14 april 2012

Nästan ingen löpning idag

Idag hade jag tänkt springa ett lite längre pass i halvmarafart. De senaste veckorna har fokus legat på att springa lite snabbare och någon längre löpning i marafart har jag inte genomfört sedan långpasset på 34km varav 16km i marafart den 18 mars.

Ett snabbare pass skulle också passat bra då dotterns lag arrangerar fotbollscup hela dagen och man förväntas vara delaktig som funktionär. Redan igår kväll när dottern och jag kom ut från bion ("Hungerspelen") anade jag dock att det inte skulle bli någon träning då snön vräkte ner och idag vaknade jag till blåst, tio cm blöt nysnö och mer på väg ifrån en blygrå himmel. Det blev ingen löpning idag helt enkelt!

En bra träningsvecka har det ändå varit med fyra pass;tävling, långpass, ett lugnt distanspass och ett intervallpass! Att det inte blev någon löpning idag är förresten inte helt sant för jag har faktiskt sprungit fyra varv runt gatan vilket blir ca 2,4km ihop med yngsta sonen som håller på och lär sig cykla!

Kvällen kommer nu att ägnas åt att packa det sista då planet med destination Malta lyfter i arla morgonstund! Då det är skolvecka för barnen flyttar mormor och morfar in och tar över under några dagar men blogga tror jag inte de kommer att göra :)

Löparskorna är såklart packade och även om inte träning (eller bloggande) kommer vara i fokus räknar jag med att komma ut på ett par sköna "turist-pass". Bilder från Medelhavet blir det nog inte förrän vi är hemma igen! Önskar er en skön träningsvecka, sent torsdag kväll är vi hemma igen och laddar batterierna med ledig fredag följt av besök av bror med familj över helgen.

4 kommentarer:

  1. Ha det bäst Staffan! Lovar hålla kilometerställningarna här hemma i Svedala ;-)

    SvaraRadera
  2. Just att springa efter vinglande barncykel är inte en träningsform jag saknar :-) Ha det bra på Malta. Jag sprang omkring där i somras.

    SvaraRadera
  3. Hur var filmen? Boken var extremt bisarr men omöjlig att släppa!

    SvaraRadera