torsdag 8 mars 2012

Tvära (upp)kast

I morse var det meningen att jag skulle transportsprungit ett långpass (via omvägar) till jobbet tidigt tidigt med min morgonpigga löparkompis. Väckarklockan var därmed ställd på 05.30 för att ta första löpsteget 06.00.

Nu blev det inget med det eftersom lilla dottern började kräkas exakt 00:17 inatt. Det hade varit skönt om hon hade varit frisk åtminstone en hel vecka sedan hon började på dagis i slutet av januari...

Attackerna var regelbundna och höll väl i sig fram emot fyratiden på morgonen varvid en ytlig slummer tog vid så det var bara att ge upp löparplanerna och meddela min DNS via ett synnerligen morgontidigt SMS. Ska man se det positivt så är ordet "spytt" nu är inlagt i "mina ord" i mobilens ordlista så jag slipper bokstavera det nästa gång jag behöver använda det, jag fick bädda om med nya fräscha lakan, flera gånger samma natt t o m och jag lärde mig att morgontidningen levereras redan kl 02:34 ifall jag är morgonpigg vid andra tillfällen.

Från tisdagens lyckoruslöpning till detta - tvära (upp)kast. Hoppas fira internationella kvinnodagen idag genom att åka hem och lösa av i tvätteriet så att min fru i alla fall kan åka iväg och träna ikväll! Gäsp! Återkommer, förhoppningsvis med en träningsrapport nästa gång, nu kaffe!

3 kommentarer:

  1. Fy vad trist! Stackars liten! Hoppas hon snart är pigg och kry!

    SvaraRadera
  2. Dagisvirus är dödliga ;-) - som du vet brukar det gå över snabbt men tyvärr sätter de sig lätt i familjen. Hoppas att ni klarar er - är själv småbarnspappa med barn på dagis.

    SvaraRadera
  3. Det är inte roligt när det pågår Linda men det gick över väldigt fort!

    Så är det Magnus! Lilltjejen var pigg redan igår på dagen så nu hoppas vi att det är över, för det här gången!

    SvaraRadera