fredag 19 mars 2010

Du vet att du är löpare...

På min favorit-sajt Jogg.se finns en diskussiontråd med denna titel. Har ni några minuter över, läs den gärna och få er ett gott skratt!!

Jag tycker ändå att mitt senaste bidrag i den tråden borde kvalificera till någon slags final. Jag skrev:

"Detta måste väl ändå ta priset, men om jag tvivlat på att jag är löpare kan jag nog sluta nu:

Yngsta sonen har kräkts hela natten och jag har varit uppe x antal gånger och bytt lakan och... ja ni fattar. Min mage kurrar också (och inte är det av hunger för att citera Joel) och det jag funderar på nu när sonen sover lugnt är:

1. Att träningsväskan för lunchlöpningen står packad på jobbet och att det nu inte blir någon lunchlöpning idag.
2. Att jag hoppas jag kommer ut på mitt efterlängtade långpass ihop med en kompis imorgon bitti. ..."

I en stöddig kommentar till Joels inlägg skrev jag att jag sällan åker dit. Högmod går före...håll tummarna nu gott folk!

6 kommentarer:

  1. Du klarar dig Staffan! Jag håller tummarna i alla fall.

    SvaraRadera
  2. hehe jag älskar också "du- vet- att- du -är löpare-tankar" man känner minst sagt igen sig :) Hoppas du förblir frisk!

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna jag också. Det jag går igenom just nu önskar jag inte min värsta ovän...

    SvaraRadera
  4. Hoppas att kräkreflexerna inte har satt igång :)

    Och när det gäller "Du vet att du är löpare" så har jag tänkt att lägga in ett bidrag någon gång men det har inte blivit av... Så bidraget är än så länge:
    Du vet att du är löpare när du inte hinner lägga in ett bidrag i "du vet att du...." :)

    SvaraRadera
  5. Bort bort dumma baciller! (Hjälpte det??)

    SvaraRadera
  6. Ingmarie - tack! Det verkar faktiskt så, nyss hemkommen från långpass och inga känningar!!

    SvaraRadera