onsdag 3 mars 2010

"Pappa, din rumpa är 14 tum..."

Ingen löpning att rapportera om idag, sportlovsledig dag med bowling och fika med familjen i Strängnäs stod på programmet istället. När vi kom hem sken solen och jag blev sugen på att åka lite längdskidor men valde vila istället då jag vill att den förkylningskänning jag haft några dagar nu ska släppa.

Vi är på jakt efter en ny soffa och efter att vi hittade en intressant idag så mättes det en del hemma. Sonen på 8 år grep sig an uppgiften med liv och lust och konstaterade i ett obevakat ögonblick: "Pappa, din rumpa är 14 tum..." Vad svarar man på det? Är det bra, dåligt? För brett, för smalt? Jag svarade ingenting, var snarare mållös av skratt...

Det blir helvila imorgon också. Jag längat dock efter att springa fort så om jag känner mig bättre på fredag så blir det ett tuffare pass på löpbandet, det var ett tag sedan nu.

4 kommentarer:

  1. Jag tror att det bara var ett krasst konstaterande, helt utan någon värdering ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, bra eller dåligt vet jag inte, men sjukt roligt var det i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig unge du har! Att bara komma på ordet "tum". Med andra ord är din rumpa 14x2,54 cm... Absolut inte bred med andra ord!

    SvaraRadera
  4. Petra, tror jag också! :)

    Fitnesscoachen, ja, det tyckte sonen också, att uppsynen att döma :)

    Ingmarie, nej inte är den så bred inte även om jag inte riktigt litar på sonens noggranhet.

    SvaraRadera