tisdag 9 mars 2010

Nämen, det är ju jag!!

Kopplade av med lite löparbloggsläsning i helgen. På Mikaels blogg studsade jag till eftersom det står att han hittat mig på ett foto på en annan blogg. Klickade in på bloggen och konstaterade att visst är det jag, på väg att gå i mål på Stockholms Stadion på maran 2009! Kul och oväntat att hitta en bild på sig själv bara sådär!

Jag med nr 2156 på bröstet. 250m kvar och trött, stel och sliten (se löpsteget)
men också nöjd (se ansiktssuttrycket)

Den här dagen slog jag blogginnehavaren Maria (K1085) med tjugo sekunder men efter att ha gjort 2:52 i Växjö i höstas så siktar hon nu på 2:45 på maran. Liksom Mikael så lyfter jag på hatten av beundran för en sådan utveckling!!

Efter två ganska tuffa pass i fredags och i söndags väntar en lugn mysrunda på ca 10km ikväll. Behöver ju bli bättre på att differentiera farten lite...

5 kommentarer:

  1. Jag tycker du ser pigg ut i benen jag. Du flyger ju fram... :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken pepping! Tycker med du ser ruskigt pigg ut!Och nu vet du ju vem du ska ta rygg på i år! :-)

    SvaraRadera
  3. Hur pigg som helst - du har ju båda fötterna i luften samtidigt. Och ruskigt snabba är ni; lyfter på hatten åt er alla på den bilden!

    SvaraRadera
  4. Det ser fort ut!! Hade du varit långsammare hade du inte kommit med på bilden ;)

    SvaraRadera
  5. Tobias, tack! Flyger fram, sure :)

    Ingmarie, tack! Ta rygg där...I wish :)

    Sofie, tack! Just det är väl definitionen på löpning...snabb och snabb förresten, du är väl god för maran på 3:30 enligt ditt laktat-test om jag minns rätt?

    Daniel. tack! Helt riktigt resonerat, glasklart så :)

    SvaraRadera