fredag 18 december 2009

När löpningen är som bäst!

Tillbaka igen redo för eftermiddagsjobb!


Stilla, tyst och frifullt

Snötyngda grenar, tystnad i skogen...


Ensam i vinterlandskapet

Vilken vinterdag för löpning!! Fredag lunch och en gnistrande fin vinterdag med 5 grader kallt, vindstilla och soligt och inte speciellt halt trots senaste dagarnas snökaos. Gav mig ut på en lugn lunchrunda med den enda ambitionen att njuta av att vara ute och röra på mig!

Det blev ett lugnt lunchpass över 8 km i beskedliga snittfarten 5:15 min/km, bitvis fick fotlederna träning på oplogade skogsvägar. Inspirerad av Snorkfrökens besök i snödrivorna klev jag också välvilligt ut i snödrivorna för lite off-pist löpning för att släppa förbi både hundägare och hästar med tillhörande ryttare. Jag fick åtminstone ett glatt tack-för-besväret tillbaka.

Tillbaka på jobbet igen 42 minuter senare med en härlig känsla i kroppen och knoppen. Inga känningar av löparknä alls längre - skönt!! Nu helg som rymmer lilla julafton imorgon och glöggfika med kompisar på söndag. Förhoppningen är också att klämma in en skön vintrig löprunda på söndag.

Trevlig helg!

7 kommentarer:

  1. Vilket härligt pass Staffan!! Energi för själen det där och ett pass att minnas.
    Hoppas helgen fortsätter i samma spår!!

    SvaraRadera
  2. En löprunda en vacker vinterdag är snubblande nära himmelriket. Ickelöparna vet inte vad de går miste om!

    SvaraRadera
  3. Nä. Usch. Vackert, visst. Men jag nöjer mig med dina foton. Och så sköter jag träningen på löpband.

    SvaraRadera
  4. Åh vad underbart! Tack för att du tog dig tid att ta några bilder! :-)

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder. Visst blir man bara glad av all snö. Vi har det så vackert nu. Bra jobbat med lunchpass och skönt att knäet känns bättre.

    SvaraRadera
  6. Härligt! Fick till såväl vinterlöpning som längdåkning under den gångna helgen - härligt!

    SvaraRadera
  7. Daniel - Tack! jodå helgen har varit bra, dock blev det ingen löpning igår, för lite inspiration att ge mig ut sent på kvällen i kylan så det blev ett core-pass istället

    Håller med dig Oliver Sture!

    Rosenblom, hoppas du kommer igång snart igen!

    Ingmarie, ja, jag tycker det rätt roligt att ta med mobilen och ta några bilder, kvalitéten är helt OK för det här syftet

    Anna, tack! Skönt att du kommit igång igen, bra att köra 18km i helgen i snön!!

    Petra, bra jobbat! Ja, om snön ligger kvar i mellandagarna ska jag lufta mina längdskidor också!

    SvaraRadera