måndag 28 december 2009

Veckans träningsredskap


Dags att summera v.52 som varit en bra löpvecka för mig.

Måndag: 11,8km proggressivt med snittfart 4:41 min/km, avslutande km på 4:15, @172 bpm
Tisdag: vila
Onsdag: lunchpass i snömodden 15km, 5:24 min/km @169 bpm
Torsdag: julafton, träning av matsmältningsmuskulaturen...
Fredag: 11,8 km med tröskelinslag med snittfart 4:42 min/km
Lördag: vila
Söndag: 9,5 km distans med snittfart 4:51 in/km @ 175 bpm

Totalt 48 km löpning fördelat på fyra pass.

Lägg till det otaliga backintervaller med Snowracer under julhelgen. Full fart nerför backen och sedan full fart uppför backar av varierande längd och lutning med last bestående av barn mellan 17 och 30 kg. Roligt för vuxna och barn och grymt jobbig och bra träning...

Den här veckan blir lugnare ur löpsynpunkt, bara 8 km kvar nu till nya årsmålet 1750 km. Blir nog en runda imorgon och en traditionsenligt på nyårsafton. Hoppas dessutom kunna lufta längdskidorna nu i dagarna.

God Fortsättning!

4 kommentarer:

  1. Du verkar vara i god form! Vad uppskattar du ditt miltempo till idag?
    Har också kört backintervaller med snowracer, riktigt bra träning som sagt.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Snowracerbacklöpning är inte att underskatta. Det ger ordentlig träning för benen. Tyvärr brukar inte sonen tycka att det som för mig är lämpligt antal repetitioner räcker...;-)

    SvaraRadera
  3. Hempa, ja, kanske, vet faktiskt inte riktigt varken vad gäller formen eller miltempot men det känns ok just nu. Uppskattar att jag skulle orka 10km i 4:05-4:10-tempo vilket ger ca 40:50-41:40 på milen någonting. Hoppas kunna persa på Premiärmilen i vår...God Fortsättning

    Tobias! Ja jag vet, de är aldrig nöjda de små liven... ;-)

    SvaraRadera
  4. Barn växer tyvärr upp och det var ett tag sen nu som jag gjorde lika härliga backintervaller som du beskriver. Blir riktigt sugen! Fast börjar jag frekventera pulkbackarna i min ålder skulle det nog missuppfattas:-)

    SvaraRadera