tisdag 1 december 2009

En härlig flashback och lunchpass

På hemväg från jobbet i fredags satt jag och lyssnade på Lars Winnerbäck i iPoden och fick en sådan härlig flashback av låten "Stockholms-kyss".

"Ingen glittrar som dig Stockholm
Ingen har lockat mig som du
Du var sval när jag kom hit
och du är svalare nu.

Men jag har känt hur mina steg
har fått en gata här att gå
i ditt regn fick jag den kraft jag
skulle få".

De raderna tog mig tillbaka till Skeppsbron och andra varvet på Stockholm Marathon i våras när jag behövde musiken för att få krafter. Att de var på uphällningen syns tydligt på bilden ovan. Tankens kraft är stor, behöver jag säga att jag klev av bussen med ett stort leende på läpparna?

Idag blev det för övrigt lunchpass igen, 8,2 km @4:27 min/km (äntligen ett pass som hänvisar till bloggens titel) med progressivitet från 5:30 till 4:10-4:05 ungefär och känslan var lätt, lätt och återigen skäl till ett leende.

10 kommentarer:

  1. Den där härligt lätta känslan är bara toppen!! ;)
    Kul att du gillar Winnerbäck, det gör jag också =) Kanske skulle lägga in lite i iPoden? "Solen i ögonen" borde vara skön att springa till =)

    SvaraRadera
  2. Han har gjort många bra låtar som passar bra att springa till tycker jag, t ex "Elegi" är perfekt på långsammare långpass, "Elden" och "Solen i ögonen" m fl när tempot ska vara högre!

    SvaraRadera
  3. Winnerbäck är kingen men han kan inte ha syftat på maran Staffan för svalt kan man inte säga att det brukar vara :-)

    SvaraRadera
  4. Jag älskar den känslan när det är lätt och benen hänger med. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Fin bild! Ser sa typiskt svenskt ut. Attans, nu fick jag hemlangtan igen...

    SvaraRadera
  6. Tack Anna!

    Joel, så rätt så rätt, svalt brukar det inte vara men jag gillar textraden "Jag har känt hur mina steg har fått en gata här att gå" - en känsla av att komma framåt på något sätt!

    Petra, på vilket sätt ser bilden svensk ut, mitt trötta grin?? :-)

    SvaraRadera
  7. Jag får ta mig samman och skriva en liten kommentar nu när jag ändå är här och läser.

    Run on!

    Ps: visst var det fyndigt skrivet...

    SvaraRadera
  8. Ha ha, Badgear! Varmt välkommen till min blogg - Det är alltid uppskattat när besökare lämnar ett avtryck i form av en kommentar!

    Jag har nog sett ditt "namn" i diskussionsforumet på Jogg.se och nu har jag kikat in på din blogg också!

    SvaraRadera
  9. Nice, jag vill också pressa min km-tid, working on it!

    SvaraRadera
  10. Petra, hang in there...det kommer. Det är så lätt att vilja ha resultat direkt men det är farligt i löpning. konditionen bygger man upp rätt snabbt men skelett och leder måste också få en chans att hinna med, annars blir det bara skador istället...

    SvaraRadera