onsdag 23 december 2009

Sista lunchpasset 2009 med förhinder - God Jul!

Löpning med förhinder, notera den härligt
ungefärliga tidpunkten när bygget är klart, ca 2010!

Så här vackert var det i skogen idag igen, men det var jobbigt för fötterna...

Sådärja, nästan ensam kvar på jobbet har jag nu kört sista lunchpasset 2009. Det blev 15 km snöpulsande. Jobbigt, javisst men jag anpassade farten därefter, 5:24 min/km @169 bpm.

Stundvis var passet idag rena parodin på löpning med dåligt fäste och 5cm oplogad nysnö som förvandlats till djup slirig snömodd. Var det inte snömodd så var det stressade människor med paketpåsar jag fick kryssa emellan. Något som var härligt med dagens pass var att jag hade laddad IPoden med ett gammalt album jag lyssnade mycket på när jag var student i Uppsala för femton år sedan och det gav samma positiva vibbar än idag.

Nu loggar jag ut ett par dagar för att fira jul. Jag kommer säkert att titta in någon gång mellan skinkmackorna och glöggen men några nya inlägg blir det inte på några dagar.

Jag är ledig ända fram till den 11/1 - Hurra!! Min arbetsplats stänger alltid i mellandagarna då vi arbetar in de dagarna under resten av året. Jag återkommer i mellandagarna med någon form av summering av löparåret 2009 och eventuellt också någon prematur plan för 2010. Tills dess önskar jag alla besökare en riktigt

God Jul och ett Gott Nytt År!!

6 kommentarer:

  1. Detsamma till dig Staffan!! Ha en riktigt skön ledighet!!

    SvaraRadera
  2. Vad är det för album? Du får inte lämna sådana cliffhangers Staffan.

    Ha en superjul och vi ser fram emot nya lagrar 2010.

    SvaraRadera
  3. Detsamma! Nöt skorna flitigt!(Löpdojjorna alltså. ;-) )

    SvaraRadera
  4. Ha en fin jul! Och pulsning i 5,24-minuterstempo är inte illa pinkat, inte i min bok iaf :)

    SvaraRadera
  5. Ha en riktigt bra jul du med!

    SvaraRadera
  6. Tack Alla!

    Ja, idag blev det härligt pass i snöfallet Ingmarie, hoppas på en härlig runda på söndag också så blir det en av de bästa veckorna på länge!

    Joel, he he, det var avsiktligt! Albumet var "Freda - Alla behöver". Ett helt vanligt svenskt popalbum med bra låtar men som jag förknippar starkt med mina studentår i Uppsala, det är kanske därför det ger så bra vibbar! Gillade den här skivan under en "sökperiod" när jag övergav synthmusiken, synthrocken jag lyssar på under hela gymnasietiden och innan jag hittade tillbaka lite till den musik jag gillar idag.

    Har även laddat över lite gamla Simple Minds album till IPoden och det ska bli kul att lyssna igenom även dem!

    SvaraRadera