onsdag 26 september 2012

Tidsbrist kan ibland vara positivt!

Att ha tidsbrist kan ibland ha sina fördelar! Igår hade jag packat löparryggan för hemlöpning. Min fru jobbade hemifrån och läste då ett mail som kommit sent kvällen innan där jag var kallad på "sekreteriat-utbildning" (matchklocka, matchprotokoll m m) med sonens innebandy med start kl. 17:45 vilket innebar att jag skulle behöva vara hemma lite tidigare än jag tänkt mig.

Blev lite sur över den korta framförhållningen och ville inte ändra min plan så det blev hemlöpning trots allt men jag kom iväg några minuter senare än jag tänkt mig så nu hade jag plötsligt lite bråttom och det blev lite av ett "pang-på-pass". På med ryggsäcken och direkt iväg i marafart utan uppjogg och fortsatte så med ganska bra känsla och pulsen strax under tröskeln innan jag efter 11km i 4:11-fart tillät mig själv att pusta ut lite och springa de tre sista kilometrarna i ett något lugnare tempo. 



En banan, ett glas mjölk och dusch på två sekunder innan jag och småsyskonen åkte iväg till innebandyhallen och det var en lite sliten, hungrig och ganska grinig Staffan som två timmar senare äntligen fick äta middag men när blodsockret stigit lite kändes det bättre! Jag gillar inte att stressa när jag tränar men det blev ett bra pass ändå, riktigt bra känsla från steg ett tills dess att jag klev innanför dörren! Kanske skulle se till att ha tidsbrist lite oftare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar