torsdag 10 maj 2012

Transportlöpning istället för "Lina Hage Race"

Jag skulle faktiskt ha tävlat imorgon!

Jag har jobbat på det här företaget i tolv år och visste ändå inte förrän helt nyligen att det anordnas en liten löpartävling varje år. Bakgrunden till loppet är tragisk då det springs till minne av en tidigare anställd och löpare som bragdes om livet vid en inbrott i hans bostad för ett antal år sedan nu. Mer finns att läsa här och här.

Detta var såklart mera ett bra och roligt tillfälle att springa 8,8km snabbdistans ihop med andra löpare än en hårt prioriterad tävling men nu blir det inget av med det då jag ska gå en utbildning som har med mitt nya jobb att göra. Istället blir det transportlöpning hem imorgon eftermiddag. Då veckan inte bjudit på så mycket träning av flera anledningar bör benen vara ganska pigga och jag tänker mig en snabbdistans i marafart på hemvägen.

2 kommentarer:

  1. En snabbdistans i marafart blir bra. Känner jag dig rätt blir det också lite snabbare än marafart de sista kilometrarna :-).

    SvaraRadera
  2. Vem vet Lennart, solen skiner och benen känns pigga och jag ser utanför kontoret att den vanliga motvinden erbjuds på hemvägen! Hoppas på ett bra och "lagom intensivt" pass idag!

    SvaraRadera