söndag 8 november 2009

En fullmatad helg och 1500km

Efter att ha skippat torsdagens löp-pass och istället kört 45 Core-DVD så har jag som vanligt träningsvärk i små bukmuskler jag inte visste jag hade. Helgen har varit fullmatad. Fredagmiddag och film med svärföräldrarna vilket var trevligt även om jag missade större delen av filmen p g a att lillkillen ville göra allt annat än att sova. Dessutom stod de för matlagningen så L och jag inledde helgen med 30 minuters snabbpromenad - trevligt!!



Lördag och tidig samlig - 07:00 - för bortamatch med dotterns innebandylag. Tjejerna kämpade tappert men fick se sig besegrade med 1-5 mot de två år större tjejerna. Det är och ska vara skillnad på fysik, kropps-och bollkontroll mellan 10-12 år! Eftermiddag och kväll bjöd på trevligt umgänge med kompisar och god mat (eehhh...vänta nu, det var ju jag som lagade den...nåja, det var ju gott!)

Söndag bjöd på mera umgänge i form av fika med grannar. Kladdkakekvoten för helgen blev därmed fylld med råge. Tur att jag därför innan fikat hann med 17,7 km distanslöpning @4:40/170 bpm. Eftersom jag inte sprungit sedan i tisdags var tanken att vara ute en timma i något slags kännas-behagligt-fart, försökte aktivt hålla ner farten första kilometrarna men det kändes just piggt och behagligt så det blev både lite snabbare och längre än planen. Därmed passerades 1500km totalt i år, målet på 1600 är nu nästan inom synhåll och jag siktar istället mot 1750km.

Nu snart ny vecka och ett nytt typsnitt i bloggen - stora förändringar i tillvaron :-) Ha en härlig vecka!

4 kommentarer:

  1. Låter som bra avslut på veckan med trevligt umgänge, god mat, och löpning i ordentligt tempo, och distans. Och det verkar som om förväntningarna på nya veckan också är höga!

    SvaraRadera
  2. Alltså en sisådär 1h20min med snittpuls 170? Ung tävling på halvmara för mig. Tränar inte precis så hårt nu på hösten precis =)

    SvaraRadera
  3. Låter som en alldeles perfekt helg. Om man inte räknar innebandyresultatet då, men det ska inte tävlas i 10-årsåldern, de ska ha kul precis som du hade på passet idag.

    SvaraRadera
  4. Snorrkis, jo det var en intensiv helg men kul och passet var också härligt. Trots höstmörkret tycker jag det mesta känns ganska bra just nu!

    Anonym: jag har ganska hög maxpuls så puls runt 170 brukar vara bekvämt, går det över 180 blir det tyngre, den dagen jag kan springa en halvmara på 1:20 med 170 i puls ska jag sluta springa ha ha :-)

    Joel, Jo det var bra. Innebandytjejerna har jättekul även om de kör ganska hårt. Det roliga är också att de inte verkar bry sig om de vinner eller förlorar, men det kommer nog senare...

    SvaraRadera