måndag 30 november 2009

Trött så trött...

Inte bra att inleda veckan med en sömnskuld från helgen! Det är så mörkt, grått och trist och motivationen för att göra något alls förutom att dra täcket över huvudet tryter!! Träningsmässigt blev veckan ändå OK - 4 träningstillfällen även om inte volymen var mycket att skryta med:

Måndag: vila
Tisdag: löpband 6,1 km @4:56 min/km, se tidigare inlägg.
Onsdag: vila
Torsdag: Vila
Fredag: Idiotpass på lunchen, 8,5 km snabbdistans med snitt-tempo @4:13 min/km, se tidigare inlägg.
Lördag: lätt distans 7,6 km @5:14min/km
Söndag: lätt distans 9,4 km @5:18 min/km.

Förutom träning har helgen också innehållit mysig adventsfika, fyra innebandymatcher med barnens lag och vaccinering mot svininfluensan igår. Ont i armen igår men inga känningar i övrigt! November landade på 130 km vilket är något mer än jag tänkt. Nu är det bara 140 km kvar till nya årsmålet 1750 km vilket inte ska vara något problem med ledighet i mellandagarna.

3 kommentarer:

  1. Den där "sömnskulden" är inte att leka med ;). Det funkade när man var ung men nu får man allt lida ett bra tag efteråt ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med Daniel - förr kunde man ju låna hur mycket som helst från sömnen, men nu måste man betala tillbaka också. Sömnbanken har blivit så girig.

    SvaraRadera
  3. Instämmer Daniel och Snorkkis, visst är det så. Efter att ha släckt ner 21.30 igårkväll så känns det betydligt piggare idag och jag sitter och ser fram emot dagens lunchpass. Funderar på 8km med någon slags fartlek...

    SvaraRadera