fredag 20 november 2009

Smurflöpning på lunchen

Dagens lunchpass kändes ungefär som vanligt tills jag tittade på klockan och förvånat såg att farten låg på 4:35 min/km en bit in i passet. Känslan ansträngninsmässigt var snarare runt 5:00. Tillskriver det att jag idag igen sprang i mina favoritskor - DS Trainers. Jag har låtit dem vila ett par veckor för att istället försöka gilla mina distansskor Adidas Supernova Sequence lite bättre. Jag tycker de är helt OK nu efter lite kirurgi där några förstärkande pronationsplastkilar togs bort men känslan av lite lättare skor är svårslagen.

10,3 km avverkades relativt lätt med en snittfart på 4:32 min/km även om jag var trött mot slutet. Kilometrarna avverkades enligt: 5:03, 4:47, 4:54, 4:39, 4:33, 4:26, 4:19, 4:25, 4:24, 4:09. Under andra halvan av passet fokuserade jag på löpteknik och hög kadens och då går det automatiskt lite fortare. Jag kom upp i 90 per fot och minut flera gånger och 97 en gång men då var det riktig smurflöpning....

Körde också lite löpskolning mitt i passet, det var ett tag sedan nu. Besväras fortfarande lite av baksidan höger lår som stramar, kanske ska boka en massage för att åtgärda.

Helgen bjuder på innebandy med barnen, Stockholmsbesök utan barn ("Kvarteret Skatan" på Rival på Söder) och det kan faktiskt bli ett skoinköp också. Återkommer om det. Ha nu en trevlig helg!!

4 kommentarer:

  1. Ingen dålig lunchlöpning. Tänk att riva av 10k i 4.32-fart men med en känsla av att det går saktare. Underbart och vad jag längtar efter den känslan. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Bra pass....spännande att se vad det blir dör dojjor....e också sugen på nya!!!

    SvaraRadera
  3. Låter som ett bra pass!! Trevlig helg på dig!!

    SvaraRadera
  4. Anna, Nej, det var ett bra pass, känslan kommer säkert till dig snart också!!

    Linghemslöparen, tack! Sitter här med en kartong från Brooks...blir om ett blogginlägg om det snart...

    Tack Daniel!

    SvaraRadera