torsdag 5 november 2009

Mycket väder!

Idag är det verkligen väder ute!! 1 plusgrad, hård blåst (nordlig?) och snöblandat regn...väder som sållar de så kallade agnarna från vetet, vad sjutton det nu betyder. Jag kan heller inte bestämma mig för om jag har någon form av säsongsvila eftersom jag känner mig lite sliten eller om det i alla fall blir en runda ikväll när alla pre-helg göromål är avklarade.

Det där med pre-helg, kanske kräver en förklaring? Eftersom det är så urtråkigt att ägna en del av lördagens ledighet åt städning m m istället för att ha kul med familjen så försöker vi istället köra ett städ-race på just torsdagar. Oftast lyckas vi och kan ägna lördagen åt roligare saker istället.

3 kommentarer:

  1. Den här tiden på året känns det som att man ska försöka få bort den slitna känslan ur kroppen, annars kommer det bli tufft med motivationen i längden. Så känner du dig lite sliten är den nog vila som gäller, även om vilan givetvis kan vara aktiv...

    SvaraRadera
  2. Sådär gör jag/vi alltid. Städar och fixar under veckan för sen känns det verkligen som man är SUPERledig när helgen kommer. :-)

    SvaraRadera
  3. Tobias, det blev löpvila igår, när städracet var klart 20:30 var motivationen låg för att ge mig ut på en runda, däremot blev det 45 min Core med hustruns Friskis o Svettis DVD - Riktigt bra och jobbig träning det också! Hade imorse planer på ett morgonpass på löpbandet på jobbet, men beslutade mig för att vila och ta en riktigt lugn vecka istället, tror det är bra för mig just nu! Blir i alla fall ett pass på söndag.

    Ingmarie, ja, nu är i alla fall halva huset superfint, det var det vi mäktade med igår.

    SvaraRadera