tisdag 3 november 2009

Över stock och sten...

...gick dagens lunchpass över 6,3km. Idag hade jag sällskap av 5 kemister på passet - trevligt med sällskap och nya omgivningar. Vi arbetar på samma företag, alla inom forskning och utveckling, ändå är det helt olika världar!

Fascinerade hur annorlunda löpningen blir när man hela tiden parerar för stenar och rötter istället för att nöta asfalt! Ändå skulle jag karakterisera omgivningen som stadsskog snarare än obanad terräng. Det kändes lite spänt bitvis när stigen blev smal och vi inte kunde springa flera i bredd och "läsa av" stigen framför. Bra träning för fotleder och vader är det ju och skönt att få varva underlag.

Roligt att för en gångs skull få känna sig snabb också! Passet avslutades med en riktigt brant stigning, vid det här laget var sällskapet utspritt och längst fram var killen jag hade sällskap med rejält trött efter backen medans jag lätt kunde både ha höjt tempot ett bra snäpp och fortsatt ett varv tilll :-)

Ingen pulsklocka med idag men rundan som är 6,3km gick på ganska exakt en halvtimma och det kändes väldigt enkelt. Avslutade med 3x15 excentriska tåhävningar i trappa.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Nu har jag svarat på dig fråga i bloggen. Jag skrev ett svar nästan direkt men det måste ha fallit bort, ber så mycket om ursäkt!

    SvaraRadera
  2. Det är rätt skönt att få känna sig snabb ibland, det gäller att välja sina löparkompisar med omsorg ;-)

    SvaraRadera
  3. Skogslöpning är bra för själen

    SvaraRadera
  4. Fitnesscoachen, det är helt lugnt, tack så mycket för svar, ska prova Saucony Tangent vid tillfälle!

    Tobias, håller med :-)

    Ellinor, ja, det ligger nog en del i det, jag förknippar skogslöpning mest med vårt motionsspår där jag bor och det ger mest blodsmak i munnen och mjölksyrefontän ur öronen så det är nog bra att prova nya ställen.

    SvaraRadera