söndag 22 november 2009

Nya skor





Helgen har som vanligt bjudit på mycket. Julklappsinköp (!), teater i form av "Kvarteret Skatan" - kan rekommenderas!! Innebandy med dotterns lag som denna gång besegrade motståndet med 15-2, få jämna matcher i den här åldern. En skön löprunda över 15,7km @4:36 min/km och 168 bpm blev det också idag i vätan. Skönt och lätt kändes det fast vädret försökte få mig att vända hemåt i början.

Dessutom blev det ett par nya skor igår. Säg hej till Brooks ST4 Racer, snyggingar på 255 gram. Jag har gått och sneglat ett tag på dessa och vill testa ytterligare lite lättare skor än de nuvarande favoriterna Asics DS Trainer. Främst ska de användas för snabbare pass och förhoppningen är att de ska hjälpa mig till ett och annat PB 2010. Den stora frågan senare i vår blir också om jag vågar använda dem på Stockholm Marathon, jag har drygt ett halvår på mig att bestämma mig, känner mig lite stressad, ha ha. En recension av den här skon hittar ni här. Ni ser också att det är därifrån bilderna kommer.

9 kommentarer:

  1. Ser ut att vara BLIXTsnabba! :-O

    SvaraRadera
  2. Snygga! Hoppas att du kommer trivas i dem.

    SvaraRadera
  3. Jag är impad av er som har en hel uppsättning skor med olika syften. Själv köper jag de mest stabila och dämpade jag kan hitta och kör sedan skiten ur dem. Jag använder dem alldeles för länge och motverkar därför till slut syftet med dem.

    Skorna ser schyssta ut och jag hoppas att de är snabba också!

    SvaraRadera
  4. Inte bra, nu blir ju jag oxå sugen på nya skor...trots att jag inte ens kommit igång med träningen än. Men det är nära nu...

    Tror du kommer trivas i 255 grammare!

    SvaraRadera
  5. Ser ut som du köpt vingar för pengarna!! ;)
    Lycka till med skorna!!

    SvaraRadera
  6. Ingmarie o Ellinor, ja visst är de båda snygga och ser snabba ut, sköna är de också. Lägg märke till skosnörena som är båda röda och svarta - Coolt :-)

    Joel, jag går runt på tre par, varav ett pas Asics DS Trainers som snart har gått 100 mil, mina adidas för mängdträning köpte jag på rea i somras men sedan jag provat DS Trainer är jag lockad av att ytterligare gå ner i vikt på skor. Jag har alltså inte 3 par skor som alla är lika fräscha. Mig gynnar det ur skadesynpunkt att inte springa i samma skor hela tiden.

    Tobias, du får väl ut och shoppa när du kryat på dig tillräckligt :-) Blir det ett par nya Adios på Marathon-mässan annars :-)

    Daniel, ja, jag hoppas jag kan flyga fram över ängarna på dessa. Tack!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Fasen vilket tempo du håller på distanspassen, inte illa! Om du inte gör 10k<40 resp hm<90 lekande lätt nästa år ska jag köpa en hatt, tillreda den och äta den. Med senap.

    SvaraRadera
  9. Snorsportarn...Jag uppmanar dig att vara VÄLDIGT försiktig med vad du lovar, du kan komma att få det jobbigt med den där hatten!!

    Du vet ju att jag är grym på 4:30-tempo men ska det gå snabbare är jag inte lika duktig. 2007 sprang jag mig andra halvmara på 1:32:59 med en årsvolym på 750km. I år har jag gjort 1:32:15 med en dubbelt så stor årsvolym...inte precis den utveckling jag hoppats på. Subb40 på milen känns också allt annat än lekande lätt.

    Ingen blir gladare än jag om du har rätt!!

    SvaraRadera