Visar inlägg med etikett Salming. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Salming. Visa alla inlägg

torsdag 13 april 2017

Salming RunLab

Detta inlägg presenteras i samarbete med Salming Running

Förra veckan hade jag i samarbete med Salming förmånen att få göra en löpanalys - Salming RunLab i Salming Concept Store i Stockholm. Run lab bygger på motion metrix teknologi med kameror som filmar framifrån, bakifrån, från sida och uppifrån samtidigt man springer på löpband med 36 sensorer fastsatta på kroppen, vilka syns på bilden nedan. Läs mer här om hur det fungerar.


Jag fick en genomgång av hur det går till samtidigt som sensorer tejpades på axlar, armbågar, panna, höft, knä och fötter och sedan fick jag springa på löbandet i tre olika farter, uppvärmningsfart, ungefärlig milfart och "överfart" medans jag blev filmad och mätt.

Efter löpningen utförde Sigrid, löpcoach på Salming Concept Store en analys medans jag bytte om vilket sedan följdes av en ganska detaljerad genomgång av resultaten, resultaten som jag samma kväll hade i min mail i form av webb-rapport med bilder, videofilm, kommentarer och rekommenderade övningar för förbättringar.

Kontentan var att jag redan gör mycket som är bra när det gäller hur jag springer. Jag vet att jag orkar upprätthålla en bra hållning även sent i lopp, att min stegfrekvens är relativt hög och får ofta höra att mitt löpsteg är avslappnat och lätt. Jag fick beröm för min hållning - lean - som var "elitmässig". Fick också beröm för bra stegfrekvens, liten vertikal rörelse, kort kontakttid och överlag ett ekonomiskt och effektivt löpsteg. Sigrid undrade om jag inte skulle testa medeldistans på äldre dar :-)

Därmed inte sagt att det inte fanns saker att förbättra. Såklart. Ett par saker jag kunde jobba med var att slappna av ytterligare i foten i flygfasen och jobba med att försöka få in foten ännu lite mer under tyngdpunkten för att minska bromskraften, att landa helt under center of mass är i princip omöjligt men medans elitreferensen var 10,1 cm (framför center of mass antar jag här) så var mitt värde yttterligare plus nästan 10 cm. Det här kan vara svårt att själv träna på, det gäller att jobba med hållningen och snabba fotisättningar.

De två viktigaste anmärkningarna var på höftens rotation i sidled, höften bör vara rak när foten är längst bak och då behöver sätesmusklerna vara "påkopplade". I mitt fall var aktiveringen ojämn genom de olika faserna i löpsteget, högersidan av sätet var överaktivt vid take-off och vänstersidan inaktiv vid densamma och jag rekommenderas övningar som draken, enbens bäckenlyft och utfall framåt för att bli liksidig i min sätesaktivering. En intressant fundering är om min hamstringsskada från 2015 fortfarande spelar in här, då det var just på vänster sida.

Vinkeln i armbågen var lite väl stor och armpendlingen något låg och jag kunde med fördel minska vinkeln en aning för att få en mera kompakt armpendling. Jag  tycker också att jag är noga med att ha armbågen nära kroppen men ser på videon från testet att jag svänger ut armbågen mer än jag tror, detta fick jag dock ingen kommentar på. Det här är något jag kan öva på medan jag springer!

De tre färgerna representerar mitt rörelsemönster i tre olika farter och de gråa fältet är en "elitreferens", hur elitlöpare som gjort analysen rör sig. Skärmdump från webbrapporten.
Lägg till bildtext
Sigrid utförde Salming RunLab
En sammanfattning över stegfrekvens, markkontakttid m m, samma parametrar som många pulsklockor kan mäta idag men mycket mera detaljerat
 
Överlag tyckte jag det var nyttigt och intressant och gav mycket konkreta tips. Nu fick jag göra den här analysen gratis som en del i mitt samarbete med Salming men tycker ändå att priset på 1295 kr absolut kan vara värt pengarna om man vill utveckla sin löpning vidare och definitivt så om man som löpare ofta är skadedrabbad. Då visar det mycket detaljerade återgivningen av resultaten tillsammans med träningsråden mycket tydligt vad som eventuellt är fel och vad man kan göra åt det! Salming RunLab finns tillgängligt på Salming Concept Store på Kungsgatan i Stockholm City och i Askim i Göteborg!

lördag 11 mars 2017

Salming enRoute - en recension

Detta inlägg presenteras i samarbete med Salming Running. 

Jocke på Salming erbjöd sig att skicka över ett ex av deras nyaste skomodell enRoute för "hårdtestning" som han brukar uttrycka det. Jag är precis rätt målgrupp för deras produkter och har bra kontakt med gänget på Salming och har fått en del skor av dem, så även detta par. Så att det inte ska vara några tveksamheter på den punkten. Som alltid är åsikterna mina egna och ingen på Salming har krävt någonting av mig annat än att jag springer i skorna och återkommer med vad jag tycker och åsikterna är helt mina egna! Efter 100 km i skorna är det dags för en recension.

Salming enRoute

Salmings skor har hittills inte varit för alla, de är lite för lätta och tunna för att passa många motionärer men med lanseringen av modellen EnRoute - beskriven som Salmings mest "techiga" sko hittills tror jag Salming har hamnat väldigt rätt då detta är en sko jag tror kan tilltala en bred publik löpare!

enRoute är en relativt väldämpad mängdträningssko med bibehållet driv i grejerna och utan att hamna i nononsense-facket som Salming själva uttrycker det. Skon som i min storlek 44 (på rekommendation gick jag upp en halv storlek mot vad jag brukar ha) väger 260g är väldämpad men det här är inte en Asics Nimbus, Kayano eller HokeOne som bäddar in och förslappar foten i tjock, mjuk Cadillac-dämpning utan skon bär Salmings attribut och är responsiv med bra markkontakt och driv i löpkänslan! Har du sprungit i Salming tidigare kommer du känna igen dig. Fötterna blir starka och det andra passet jag sprang i dem var ett långpass på 25 km och då fick jag faktiskt lite träningvärk i fötterna, eller så var det p g a att jag sprungit tusingar i Salming Race på löpband två dagar tidigare...


enRoute är lite mera sko än de övriga modellerna, mellansulan är tjockare och i ett nytt material, Recoil, ett mellansulematerial som också finns på Speed i version 5. Den tjockare mellansulan märks främst i bakre delen av skon och längs ytterkanterna där det är gott om dämpning utan att bli svampigt och markkontakten sker lite tidigare tack vare den mer uppbyggda sulan. Den främre delen av skon är fast och med bra markkontakt. Den tjockare mellansulan märks också framförallt i lägre hastighet, mer om det nedan. Med enRoute har Salming ökat på dropet från 5 mm på alla tidigare modeller till 6 mm men den extra millimetern är naturligtvis inte märkbar.

Ovandelen på enRoute gillar jag skarpt! Den är mjukare och mer följsam än t ex Distance. Trots att det är lika många lager i ovandelen som i Distance- tre - så känns enRoute tunnare och luftigare. Har ni sprungit i Sketchers eller Saucony Kinvara kommer ovandelen kännas bekant. Samtidigt som den är mjuk så ger den förvånansvärt mycket stöd, mer än t ex Saucony Kinvara eller Sketchers GoRun, där det så kallade ExoSkeleton är en del av snörningen och omsluter foten på ett bra sätt. Plösen är integrerad i ovandelan, jag har inte behövt bry mig om snörningen. Jag har bara knytit skorna och gett mig iväg utan behov av att justera något under löprundan. Skon sitter bra på min normalsmala fötter och tåboxen är ganska rymlig och det var rätt att gå upp en halv storlek.

Ska jag jämföra skon med någon annan så är det Sketchers GoRun som kommer närmast. Liknande drop, enRoute är något tyngre och lite mer sko överlag men har ungefär samma känsla och fasthet i dämpningen och det är ett gott betyg då Sketchers GoRun också är en trevlig sko. Sketchers ovandel är mycket "sladdrigare" med mindre stöd än enRoute. Sulan på enRoute tror jag också kommer slå Sketchers rejält vad gäller hållbarhet. En del har anmärkt på att yttersulorna på Salmings första modeller slets ut väldigt fort, mina första Distance höll dock över 150 mil och yttersulan på enRoute har ganska rejält med gummi och jag har inga farhågor att sulan ska nötas ner speciellt snabbt. Yttersulan har liksom Salmings övriga modeller TGS - Torsion Guide System - vilket innebär att den bakre dryga halvan - 62% - av skon är byggt med extra stabilitet som slutar vid den så kallade "balettlinjen" i en 75-gradig vinkel. Framför den här linjen, vid metatarsalerna har skon en större flexibilitet vilket stimulerar foten naturliga rörelse och säkerställer att foten böjer sig på rätt ställen.

Så, dags att börja springa kanske? Att jogga långsamt fungerar bra, den extra dämpningen i bakre delen av skon och längre ytterkanterna hela vägen fram gör "gången" lite mjukare än t ex med Distance. I högre fart upplever jag att skon kommer ännu mera till sin rätt och skillnaden mot övriga modeller blir ännu mindre. Markkontakten är bra, dämpningen är fast men inte hård som i tunnare skon och jag tycker skon kommer bättre till sin rätt i mera stadig distansfart än jogg. Liksom med Distance gör det skon allround och enRoute känns absolut inte klumpig i lite högre fart utan följsam och med bra markkonakt.

Jag kan absolut rekommendera den här skon som en huvudsaklig mängdträningssko till de flesta löpare om man är intresserad av att en lite lättare men ändå väldämpad sko. Den är absolut ett bra alternativ till populära skor som t ex Nike Pegasus m fl. Jag tror också många motionärer skulle kunna maraton i enRoute om de tvekar om Salming Distance är för tunn för det.

Om jag skulle önska mig någon förbättring så skulle bara liiite mjukare mellansula göra löpningen skönare i lägre fart men det är en liten anmärkning. Det kan hända att den kommer mjukna med fler mil och i Salmings koncept ligger att mellansulan är relativt fast och responsiv.












onsdag 15 februari 2017

Salming Running ss 2017

Idag var det en stor dag för Salming då det både var lansering av ny kollektion - ss 2017 och en ny skomodell, där det stora naturligtvis var lanseringen av nya modellen EnRoute som breddar utbud och målgrupp med en mängdträningssko som fortfarande är lätt och utvecklad enligt Salmings "Rule of Five". Jag var inbjuden till Salming Concept Store men hade inte så mycket tid så jag stannade till lite kort efter jobbet bara. Jag gillar Salming vilket inte är någon nyhet för er bloggläsare. Skorna är av bra kvalité, lätta och har mycket löpkänsla. Hela filosofin och tänket kring löpteknik tilltalar mig också, t ex finns mycket bra videomaterial vid Salming Academy vilket ger mervärde till löpare förutom att erbjuda skor. Märket gör mycket för svensk löpning via aktiva ambassadörer och närvaro på tävlingar och evenemang och att det dessutom är ett svenskt märkte gör det extra roligt och jag bidrar gärna till att lägga ett gott ord för märket även om Salming varken betalat mig eller bett mig skriva det här blogginlägget.

Förutom att jag fick en trevlig pratstund med trevliga och duktiga löparen Sigrid så kände och klämde jag på årets nyheter. Jag vill betona att jag inte sprungit i någon av modellerna utan baserar de här tankarna enbart på att ha tittat på skorna i butiken. Salming har hittills främst varit en märke för de mer vana löparna då de relativt tunna och lätta skorna kanske gjort att många mer ovana löpare dragit sig för att prova märket men i och med introduktionen av modellen Miles förra året hittade nya löpare Salming och jag tror det kommer fortsätta nu med modellen EnRoute som är en uttalad mängdträningssko som ändå är relativt lätt. Ett par EnRoute är på väg hem till mig och jag kommer återkomma med en recension när jag gnuggat några mil i dem.



Salming EnRoute, bild från Salming.com


Distance (se bilder längre ner) har i år har ganska grälla färger och har blivit ytterligare lite lättare - 229g i referensstorlek, men är i övrigt i princip samma sko som tidigare vilket är goda nyheter då Distance är den sko jag använt mest och gillat bäst i sortimentet, jag har sprungit många hundra mil i mina tre versioner av Distance där jag precis nyligen pensionerade mitt första par från 2014 efter 155 mil.

Race (se bilder längre ner), den tunnaste och lättaste tävlingsmodellen har i år en väldigt häftig och snygg design som dessutom ska lysa i mörker. Den ser mer uppbyggd ut i år med tjockare mellansula men det stämmer inte, det är en kosmetisk förändring av mönstret på utsidan och mellansulan är som tidigare.

Speed (se bilder längre ner) är den lättare skon för lite längre distanser och här är det frågan om en rejäl makeover. Jag har inte sprungit i Speed sedan version 1 och skon tilltalade mig enormt först men efter lite fler mil var jag inte lika positiv utan har föredragit andra skor för t ex halv-och helmaraton. Jag pronerade väldigt mycket i version 1 och blev sliten i fötterna av den. Årets modell - Speed 5  är mycket mera uppbyggd i mellansulan än tidigare versioner och vikten är på hela 249g i referensstorlek, dvs skon är numera tyngre än Distance vilket gör mig fundersam. Den ska fortfarande upplevas som lätt och följsam men här tror jag Salming förlorar en del trogna fans. Jag förstår inte varför Speed nu väger så mycket. Om det är för att tilltala en bredare massa löpare så kommer EnRoute göra det jobbet och det har varit bättre i mitt tycke att behålla Speed som en lättare, tunnare tävlingsmodell eller träningssko för snabbare pass över längre distanser på strax över 200g.

Modellerna Trail och Elements saknar jag erfarenhet av och kan därför inte bedöma om de är förändrade men efter vad jag såg så var det inga större förändringar sedan tidigare. Det ska bli kul att följa mottagandet av årets nyheter och jag tror att 2017 kan innebära lite av ett genombrott för Salming där jag tror att EnRoute kan komma att bli en framgång som gör att många löpare får upp ögonen för märket.

EnRoute Herr
EnRoute Herr
Distance herr
Distance dam

Speed herr, notera den uppbyggda mellansulan och även den helt omgjorda ovandelen

Speed dam

Speed herr, otroligt snygg sko! 
Nej, mellansulan är inte tjockare än vanligt, det ser bara ut så på årets modell som i princip är oförändrad sedan tidigare

Speed dam, otroligt snygg sko! 

Abisko Jacket, en premiumjacka för vinter, höst och vår men med ett premiumpris på över 2100 kr bör den vara något alldeles extra. Färgen är svart och inte så spännande

fredag 12 februari 2016

Skor som gör mig glad!

Jag fyndade en av mina favoritskor på rea nyligen då Runners Store i Stockholm sålde ut Salming Distance för halva priset så nu har jag ett fräscht par som väntar på att tas i bruk.

Skiftbyte i milfabriken...

Jag har ett samarbete med Salming och har fått deras modellutbud, Race, Speed och Distance tack vare bloggandet. Jag har inga problem med göra reklam - alla min inlägg som handlar om någon form av samarbete är taggade med "Reklam" för att följa marknadsföringslagen - för något jag gillar men nu fyndade jag nya Distance för egna pengar. Race är en fin sko när det gäller att springa fort men inte så långt, den är mjuk, lätt och ändå inte stum. Speed är den Salming-modellen jag inte riktigt kommit överens med då jag inte riktigt hittar användningsområdet för den. Jag tycker den är för stum och det finns andra skor i samma viktklass jag hellre springer i. Distance däremot, känns som en träningssko gjord för just mig. Den är inte så ”Natural”/minimalistisk som Salmings övriga modeller men passformen sitter som gjuten på min fot och skon är enligt mig perfekt avvägd vad gäller drop, vikt och dämpning och det är när denna avvägning mellan en skos olika egenskaper blir perfekt som jag sätter högsta betyg! Nytt för i år är att Salming också lanserar en lite mer dämpad och lite tyngre  (313g/250g i referensstorlek för herr/dam) sko för mängdträning vid namn Miles.

Jag uppskattar Distance för att:
  • Den är så allround. Tillräckligt dämpad för att springa långpass på över 30 km, t ex i söndags men samtidigt tillräckligt lätt att springa fort i, utan att jag upplever att skorna är tunga och klumpiga, t ex sprang jag 8x600m i dem förra veckan.
  • Den håller. ”Built to last” säger Salming själva om Distance och det stämmer. Mitt första par Distance har passerat 110 mil och är ännu hyggligt fräscha. Visst visar sulan slitage men speciellt slitna är de inte och ovandelen är fortfarande som ny plus lite smuts.
  • Jag blir glad av att springa i den och det kanske är det viktigaste av allt! Ett fåtal skomodeller jag sprungit i framkallar en känsla av löpglädje att jag spricker upp i ett leende när jag drar iväg på en löprunda och dessa skor är min ”Premier League”, min fin(sko)hylla. Här samsas Salming Distance med t ex ikoniska första versionen av Asics Gel Tarther (fortfarande i min ägo sedan 2011 men ganska stumma nu), Inov8 Xtalon 190 med en otrolig löpkänsla men med en överdel som gick sönder fort, Saucony Kinvara för dess kombination av lågt drop, låg vikt och mycket dämpning. New Balance RC1600 för mockasinkänslan (men avdrag för hållbarheten).
Använder du någon sko som du blir extra glad av att springa i?

fredag 6 mars 2015

Tröskel och butiksinvigning av Salming Concept Store

Idag har jag haft vilodag och det har varit välbehövligt och skönt! Träningen flyter på riktigt riktigt bra, jag har kommit igång bra med transportlöpningen några gånger i veckan och ibland blir det två gånger om dagen och även om inte sträckan på 7-8 km ger så mycket mängd så blir det fler dagar med träning än vanligt i träningsdagboken!

Det blir allt mer vårlikt ute även om det regnade i tisdags när jag hade lite av en dubbel vårpremiär - kortbyxor och snabbdistans ute. Varje vår är det alltid lite av samma visa, att springa snabba intervaller på band i 3:30-3:20-fart är en sak som inte korrelerar särskilt väl med känslan av att springa "själv" utomhus. Jag brukar skriva att jag alltid vill klara att springa milen under 40 minuter kontrollerat på träning och det hade jag gjort även i tisdags men nu nöjde jag mig med 8 km i ca 3:55-fart med 4-5 km ner mot 3:50-fart. Helt OK pass även om det gärna fått gå några sekunder snabbare per kilometer i den ansträngningen. Nåja, det är tidigt på säsongen och jag fick tydliga tecken på att det är precis detta jag ska jobba på nu, fartuthållighet och lite mer backstyrka. Mängden och grunden finns, dags att förbereda det som så småningom ska utgöra taket!

Igår kväll var jag ute på löparmingel som inbjuden gäst när Salming öppnade sin nya Concept Store på Kungsgatan i Stockholm. Även om jag kände förvånansvärt få gäster så fick jag ändå prata med lite löparvänner - Karin, Mackan, Anders Gahl m fl och Jocke Sandin, Product Manager på Salming som jag haft mycket kontakt genom bloggen och en hel del andra.

Jag gillar Salmings "tänk", lätta skor med mycket löpkänsla utan alltför mycket inbyggda stödjande strukturer och high-tech-features som ska stödja och hjälpa upp några av alla våra svaga fot-och benmuskler. De är också väldigt måna om att hålla en tät kontakt med användarna - oss löpare, mycket mer än de stora, etablerade märkena upplever jag och jag tror absolut det finns plats för en kaxig, svensk uppstickare på den konkurrensutsatta löpmarknaden. Jag önskar Salming fortsatt lycka till då jag tycker skorna förtjänar att uppmärksammas av flera.


Bara en sådan sak att i skokartongen ligger en broschyr som förutom reklam för kläderna som ska ge merförsäljning också beskriver hur Salming ser på löpteknik eller sin "Natural Running". En liten sak som gör skillnad! Principer kring hållning, kadens m m. Enkla hållpunkter som känns igen från t ex Pose, Chi running eller de flesta "löpcoacher och som jag ställer mig bakom och som är bra beskrivna.





Inbjudan till invigningen kom i form av en skokartong med bara en (!) sko i där den andra skon väntade i butik och av de modeller Salming har, där jag springer mest i Salming Distance så valde jag att få med mig ett exemplar av årets nyhet, Salming Trail T1 hem. Racemodellen är också lite lockande då många gillar den men jag har redan flera skor i den viktklassen, samtidigt jag inte riktigt hittat rätt i terrängskodjungeln. Kanske blir det invigning i helgen då det i princip är snöfritt i skogen nu!

lördag 9 augusti 2014

Sko-recension: Salming Distance, fortsatt bra träning och publik på en tävling

Jag har använt Salming Speed sedan i våras. En lätt sko med mycket löpkänsla vilket jag beskrev i ett inlägg i april. Efter en tids intensiv användning fick jag dock kraftigt skoskav över hälsenan av hälkappan vilket ledde till att jag under en period helt slutade springa i dem. Jag diskuterade problemet med hälkappan med Jocke på Salming och de lyssnade på min feedback och förde tillbaka den till utvecklarna. Till viss del kan problemet bero på storlek - mina Speed är något rymliga och med hårdare snörning och tunnare strumpor har problemet minskat om än inte helt försvunnit.

Jocke erbjöd mig att prova den ännu lättare modellen Race för att jämföra vilket jag tackade nej till då jag har många skor i den viktklassen. Då var jag mer intresserad av deras träningsmodell Distance och fick då ett par i en halv storlek mindre hemskickade. Dessa har jag nu sprungit en hel del mil med i sommar. Detta är alltså skor jag fått gratis av Salming vilket inte påverkar innehållet i den här bloggposten som jag skriver helt på eget initiativ. Inlägget är också taggat med "Reklam" för att vara extra tydlig.

Distance är Salmings tyngsta modell utan att vara speciellt tung, vikten i storlek 43,5 är 240 g, droppet häl-tå är 5 mm.

Passform och ovandel

Passformen i mellanfot, ovandel och framfot är relativt tight utan att kännas lika "limmad på foten" som en ren tävlingssko. Ovandelen som består av tre lager ger en viss stadga och stabilitet runt hela foten samtidigt som den klarar av att ventilera foten bra genom meshen.

Löpkänslan i skorna är mycket bra och skon är tillräckligt lätt för att användas både på lugna och snabbare träningspass. Med det lägre dropet hamnar man naturligt på mellanfoten. Skon påminner en del om tidigare versioner av Sauconys Kinvara (version 1 och 2) men är fastare i dämpningen än senare versioner av densamma och med mycket bättre markkontakt då sulan är tunnare.

Sulan består av olika gummiblandningar på utsatta ställen och ger bra fäste på asfalt, grus och fungerar också bra i terräng. Jag har sprungit ganska tekniska stigar och över bergshällar utan problem. Sulan och resten av skon är designad för lång hållbarhet och hittills ser jag inga tecken på slitage.

För vem?

Ni får kalla mig köpt men jag erkänner utan omsvep att jag gillar Salmings modeller, deras approach till "Natural Running" och kundbemötande och jag hoppas att Salming kommer vara framgångsrika då skorna är värda en bredare "publik"! Distance konkurrerar på en trång marknad av lättare trainers med Adidas Adizero Boston, Saucony Kinvara/Mirage, Asics DS Trainer, New Balance 1400, Mizuno Sayonara m fl. Med det lägre droppet föredrar jag Distance framför Adidas och Asics, hållbarheten på Distance verkar klart bättre än vad Saucony lyckats med på populära Kinvara som hittills varit min favoritträningssko men som nu fått konkurrens på den positionen.

Distance passar utmärkt som en träningssko för den mer vana löparen som uppskattar lättare skor med lägre drop. Den passar också utmärkt som en instegsmodell till lite lättare modeller för den mera ovana löparen.
Dessutom tycker jag att det är en väldigt snygg sko vilket ni själva får bedöma om det är viktigt. Själv tycker jag inte det är någon nackdel och flera har i sommmar kommenterat att skorna är snygga.

En recension borde väl också rada upp några nackdelar för att vara heltäckande! Hittills har jag inte hittat några. De är lätta med fin löpkänsla, de sitter fint på min fot utan att ge blåsor, skav eller smärta och för mig är de väldigt nära en perfekt träningssko! Alla bilder nedan tagna av mig.






Gula skor på en gul, sönderbränd gräsmatta. En slags löparsammanfattning av sommaren 2014
För övrigt tränar jag på, sprang ett ganska hårt pass med 2 km-intervaller i början av veckan, ett blandat fartlekspass och 15 km lugn distans har det också blivit. Idag vilar jag och det behöver jag! Imorgon tänker jag mig någon form av tröskelpass igen, veckans andra kvalitétspass.

I onsdags åkte jag in till Södertälje och tittade på Enhörna Challenge 5000m i hopp om att återfå lite tävlingsinspiration och så blev det! Det var väldigt trevligt att heja på en massa bekanta i B-heatet och sedan tillsammans med dem titta på A-heatet där Fredrik Uhrbom harade David Nilsson i 3000m (8:39) till seger på nya personbästat 14:24. Fascinerande att det inte ser ut att gå så fort ändå! Jag hoppas snart kunna vara tillbaka i tävling. Jag får försöka ändra mindset från PB varje gång till att göra så bra jag kan för dagen där jag är nu vilket ju egentligen är en självklarhet! Tävling är bästa träning och jag träffar alltid en massa bekanta när jag tävlar och det är alltid en stor del av behållning vid sidan av resultatet!

Uhrbom, Nilsson, Södergård. Foto: Privat
EM-aktuella David Nilsson, Högby imål på nya personbästat 14:24. Foto: Privat.