torsdag 22 januari 2015

Distans distans armhävningar och New York City Marathon 2015!

Sent i fredags kväll när jag hade svårt att sova, endorfinstinn efter tävlingen på 3000m så såg jag på jogg.se att flera hade fått besked om att de fått startplats i TCS New York City Marathon. Jag loggade in på hemsidan och möttes av detta! Pulsen tog ett skutt det måste jag medge!

jag siktar på att ta med min fru och åka över några dagar, ska bara undersöka möjligheterna till ledighet och logistiken med höstlov /barnvakt och lite andra detaljer först men vi har tid på oss att ordna det praktiska!

Jag har drömt om att någon gång få uppleva New York Marathon och staden New York som jag aldrig besökt trots att jag varit i USA på jobb ett antal gånger! Jag vet redan att jag kommer springa det här loppet med det största målet att uppleva snarare än pressa mig till något personbästa men jag gissar att jag kommer återkomma flera gånger till hur jag tänker framöver! Fantastiskt roligt ska det bli, såklart!


Sedan håller jag ju på med min armhävningsutmaning och ni är många som följer mig i det, 60 om dagen är vad som gäller och vi är nu inne på andra veckan och jag känner i alla fall att känslan är lättare nu och träningsvärken mindre, än de tre-fyra första dagarna. Kanske kroppen redan börjat anpassa sig till belastningen? Därför försöker jag variera lite i utförandet. Jag fixar redan idag 60 på raken om jag gör dem "normalfort" och "normaldjupt" utan att fuska alltför mycket men ofta gör jag 40+20 där jag ser till att göra de sista 20 extra långsamt och extra djupt med händerna längre bak och inte vinkla ut armbågen (så här) och då blir det genast mer utmanande=bättre träningseffekt! Lite synliga resultat tycker jag faktiskt börjar synas också!

I övrigt rullar det på utan någon större struktur, lugn distans i vinterväglag är vad som gällt sedan i fredags. Sonen har haft feber hela veckan vilket påverkat logistiken och träningen.

4 kommentarer:

  1. Grattis till att du får delta i NY-maran!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till startplatsen!
    Mvh
    Morgan på jogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Morgan! Visst har du sprungit? Har du tips på något bra placerat hotell så tas det tacksamt emot :-)

      Radera