lördag 31 juli 2010

Öppet igen - Och lite semesterlöpning

Nu är skrivklådan så stor så nu öppnar jag igen :-)

Efter ett par resor, en norröver och en till tjocka släkten i Oskarshamn kommer nu resten av semestern i princip att tillbringas på hemmaplan. Idag har det inte sprungits utan rivits bort tapet i vardagsrummet i det Dahlgrenska hemmet, tack barnen för den ivriga hjälpen! Sedan har det målats tak, limmats och satts renoveringsduk och imorgon blir det mera sådant plus förhoppningsvis mera tapetsering och målning. Fint kommer det bli när det blir klart.

Det har blivit lite löpning ändå på semestern, mest lugn distans på nya ställen (Falun, Gävle t ex) men eftersom jag är jag och jag som bekant har svårt att springa med handbromsen i så har det ofta i slutet blivit lite stegringslopp, fartlek, backdrag eller progressiv avslutning på passen. I juli har det blivit 143km löpning och det är om inte jättebra så i alla fall OK. Snittfarten har i alla fall blivit 4:41 för månaden :-)

Det kommer nog att fortsätta på liknande sätt ett tag nu. Nästa lopp blir nog Telge Stadslopp 5 km den 21/8.

Grattis idag till Isabellah Andersson till en fin insats i Barcelona och till Tobias som sprang sub40 på Falkenbergs Stadslopp idag!

12 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! :-) Hur ser dina planer ut inför höstens träningar och tävlingar ut?

    SvaraRadera
  2. Ställer samma fråga som Hempa. Är särskilt nyfiken på dina tankar inför halvmaran i september. Upplägg och måltid?

    SvaraRadera
  3. Härligt att ha dig tillbaka Staffan!

    SvaraRadera
  4. Planer och planer vaf... ni känner väl mig, jag springer bara...jag har en cliffhanger som kommer att påverka höstens träning en aning men jag hoppas kunna springa Telge Stadslopp, halvmaran E18-loppet 11/9 och kanske kanske också Hässelby-loppet!

    Jag har inte sprungit längre än 16km sedan Stockholm Marathon men efter 1:28:08 kommer jag nog ändå försöka gå under 1:28 i alla fall.

    SvaraRadera
  5. 143 km löpning under juli tycker jag är helt OK speciellt som det har varit så varmt.

    Mmmm, ett prydligt träningspers på 5 km också. Vad mer kan man begära.

    Skall bli kul att se vad du kan göra på Telge Stadslopp.

    MVH

    SvaraRadera
  6. Nu blir säkert fler än jag nyfiken på vad den där cliffhangern innebär...? :-)

    SvaraRadera
  7. Tack Lennart, ja det känns helt OK faktiskt. Har varit lite väl mycket ledigt på sistone p g a semesterresor och renovering bara, hoppas kunna komma igång med lite kvalité snart igen.

    Jadu, Telge Stadslopp är lite av ett hatlopp för mig, har misslyckats grovt båda gångerna hittills och faktiskt aldrig varit under 20 minuter. Det bör ju gå vägen den här gången :-)

    SvaraRadera
  8. Skönt att ha dig tillbaka Staffan! Blir dock lite besviken då jag antar att det inte blir något midnattslopp för din del.. Telge stadslopp låter väl lite löjligt för ett proffs ;-)

    SvaraRadera
  9. John, har faktiskt aldrig sprungit Midnattsloppet, har varit lite anti mot det loppet eftersom man tidigare måste hämta nummerlapp i någon Stadium-butik i Stockholm dagarna innan loppet och jag tyckt det varit krångligt. Dessutom tror jag inte det är ett millopp att göra bra tider på, även om det säkert är jättekul.

    Dessutom är 5km den jobbigaste distans jag vet, värre än marathon :-)

    SvaraRadera
  10. Håller med helt. 5km är en lurig distans. Särskilt för min del som har lite svårt med det här med uppvärmning :)

    SvaraRadera
  11. Instämmer, förra året var jag väldigt ambitiös med ca 3 km uppjogg och stegringslopp och tänjningar och det gick sämre än någonsin. När jag sprang på 18:30 körde jag bara en km jogg innan...

    SvaraRadera