söndag 8 juli 2012

The Runner's Manifesto

Det här från den utmärkta bloggen Strength Running tycker jag var riktigt bra!



Inte minst nr. 16 fast exemplen som nämns kanske inte är så bekanta. Men att registrera sin träning, ha kontakt med andra löpare och diskutera löpning på forumen på Jogg.se, eller Funbeat tycker jag både är motiverande och kunskapshöjande! Dessutom kan man ju följa ett gäng sköna löpare på Twitter eller göra som undertecknad en gång i tiden, starta en liten blogg i ett litet hörn av cyberrymden utan mer än en förhoppning att några få skulle vara intresserad av det jag skriver om. Vem vet vad det kan leda till?

3 kommentarer:

  1. Bra! Nummer 14 påminde mig att kinesiologen rekommenderat mig att göra små korta försök (5 min) barfota för att stärka fötterna ytterligare. Tack för påminnelsen.

    8 är bra också. Känns relevant när kroppen börjar bli lite äldre, som min.

    SvaraRadera
  2. Åttan är alltid bra Annelie, jag är inte heller purung längre och kroppen har känts sliten sedan maran!

    Varsågod Daniel!

    SvaraRadera