söndag 14 februari 2010

23,2+7,1+8,0+13,7=52, en ny kompis och en fråga


23,2+7,1+8,0+13,7=52km.

Där har ni veckans löpträning, totalt 4 timmar och 18 minuter i löparskor.

Måndag: Långpass Göteborg 23,2km @5:01 min/km, 170 bpm
Tisdag: vila
Onsdag: vila
Torsdag: Lätt eftermiddagsjogg, 7,1 km @4:52 min/km, 162 bpm
Fredag: Morgonpass löpband 8 km utan pulsband @ 4:45 min/km med progressivitet sista kilometern ner till 2:51 min/km eller 21km/h.
Lördag: Vila, lätt förkylningskänning
Söndag: Mycket lätt distansjogg 13,7 km @ 5:23 min/km, 161 bpm plus 25 minuters funktionell styrketräning och stretch hemma på kvällen.

Natten mellan fredag och lördag sov jag rätt illa, vaknade med halsont, kände mig snorig och tung i huvudet och igår tog jag det därför lugnt och gick och kände efter mest hela dagen. Vaknade imorse med en mycket piggare känsla i kroppen och bestämde mig för att springa min planerade lättdistans i alla fall. Hoppade direkt i löpartightsen och ut innan frukost. Passet i sig inte mycket att orda om, mycket lätt tempo för att vara jag. Denda målet idag var att just springa långsamt och snitt-tempot på 5:23 min/km talar om att jag lyckades med det, endast sista kilometern ökade jag farten en kort sträcka ner till 4:05 min/km, har liksom inte tålamodet att enbart springa i 5:30-tempo.

De två äldsta barnen vill sitta en del framför vår enda dator. Man skulle kunna säga att tid framför datorn börjar bli hårdvara i familjen. Därför har vi investerat i kompisen här ovanför. Icke-teknisk som jag är förutsåg jag en massa problem att köra två datorer från samma router men tack o lov visade det sig vara väldigt enkelt och användarvänligt.

Till sist en fråga. Kan någon av er idag sjunga en refräng ifrån någon av låtarna från gårdagens melodifestival? Nähä, inte ni heller alltså...

5 kommentarer:

  1. Verkar som om du haft en bra träningsvecka, och skönt att känningarna som fanns igår i halsen var borta idag.

    Och yes! Jag har nuförtiden två låtar i mitt huvud: ManBoy manboy... ; Staffan stalledräng har fått konkurrens minsann!

    SvaraRadera
  2. Det känns som du har ökat mängden lite i år även om du påstår att du inte har tid till det ;-)

    52km är ju en riktigt bra vecka.

    SvaraRadera
  3. Haha, jo tre(!) av låtarna har fastnat. Och vilka låtar det är: Hippare hoppare och Manboy manboy och We will work it out... :-)

    SvaraRadera
  4. Vad var det för datorproblem Staffan? det som du beskrev är ju ändamålet med en router...



    Ps. Såg du hur jag gömde avunden inför en 52kmvecka bakom ett arrogant och lite smådrygt påhopp ;-)

    SvaraRadera
  5. Sofie, ja det har varit en bra vecka! Jaså vinnaren fastnade, OK, det har den faktiskt gjort hos mig också. Fast Salem Al Fakir kan jag för mitt liv inte komma ihåg längre...skönt att du slipper gå och nynna på Staffan Stalledräng hela tiden :-)

    Tobias, ja faktiskt, januari innehåll 160km, 40 mer än jan-09 och jag har i princip snittat 40km/vecka hittills. Lovar gott!

    Hempa, tre!!! Jag är imponerad!!! :-)

    Joel :-) Jag vet men den stationära har bredband via kabel men laptopen körs ju såklart trådlöst och jag förutsåg väl bekymmer med att hacka mig in i mitt eget bredband eller nåt...lite vagt det där ;-)

    SvaraRadera