måndag 8 februari 2010

Multitasking i Göteborg

Vad gör man en kväll i februari ensam i Göteborg efter att ha gått första dagen på kursen "Kultur, Konflikt och Kommunikation"? Sitter och zappar på hotellrummet? Åker Spårvagn? Nej, svaret är naturligtvis att man ger sig ut och springer.

Jag hade fått tips via Jogg.se på cykelvägar söderut från Mölndal mot Kållered och Lindome och tillbaka via Baltorp. Gav mig av söderut på lite isiga cykelvägar men utan någon snömodd. Hade inte fokus på fart utan mera på att bara avverka kilometer. Efter Lindome hittade jag inte rätt väg tillbaka och missade därmed en förmodat härlig utförslöpa. Efter att ha stannat till och sedan givit upp försöken att hitta bland motorvägar och järnvägsspår fegade jag och tog istället samma väg tillbaka och var tillbaka vid utgångspunkten efter 14 km. Innan jag var tillbaka hittade jag dock en sträcka med BARMARK...just det, ni läste rätt! Då kunde jag ju inte låta bli utan var bara tvungen att avverka 1,3km i 4:00 min/km-fart. Åhh, är det så frånskjutet ska kännas?

Planen för kvällen var dock att att avverka minst 20km ikväll så efter att ha hämtat lite pengar på hotellrummet gav jag mig av norrut in mot stan samtidigt som jag funderade på kurs-uppgiften inför morgondagen: "Fundera över/presentera en utmanande kommunikativ situation (en konflikt eller ett svårt möte) som jag vill ha coaching på för att få önskat resultat".

Underlaget här var klart sämre, mycket is och en hel del snömodd och farten blev lite ojämn. Trött mot slutet men fokuserade på att hålla en hög höft och ett kort steg med hög kadens och lyckades väl i alla fall hyggligt. Efter 22,5km var det härligt at kila in på Statoil-macken och svullo-handla en massa godsaker, en Gainomax, en kexchoklad, en påse OLW bär-och nötmix, en baguette med kyckling och feta-ost och en flaska Powerade, inte min favorit men ändå. Skönt sedan att koppla av med laptopen, läsa lite bloggar och kolla på SVT-dokumentären om Anja Pärsson.

Passet i siffror:
Distans 23,2 km, eller mera rätt 14+9.2km med hämta pengar-paus
Tid: 1:56:28
Maxfart/snittfart: 3:49/5:01
Maxpuls/snittpuls: 180/170
Skor: Asics DS Trainer
I IPoden: "Röd" med Kent

8 kommentarer:

  1. Grymt bra tempo och pass du fick till! Haha, så du skippade pannbensrundan runt hotellet, kanske lika bra :) Och att slappa efteråt är det ju det bästa av allt!!

    SvaraRadera
  2. Inte många andra som kutar 22,5 km en mörk kväll i februari. För en själv är ju resor perfekt då de ger utrymme till träning kvällstid och sedan slapptid utan att behöva ta ansvar för hemmasysslorna. Din form verkar ruggig, ska bli kul att följa din utveckling i år när förutsättningarna blir lite trevligare i form av värme och barmark.

    SvaraRadera
  3. Jag blir avundsjuk på sådana pass...eller var det kanske bunkringen på Statoil... ;-)

    SvaraRadera
  4. Dina pass låter alltid så trevliga, tack för du delar med dig av dem!
    Bra musikval!!! :)))

    SvaraRadera
  5. Petra, tack! Nä 40 varv runt hotellet hade nog inte varit lika kul!

    Tobias ;-) Ja, det var härligt att få smälla i sig allt det efter passet!

    Claes, det var OK, inte skönt väder, men ändå skönt på något sätt, bara ut och göra det jag bestämt mig för, inte så mycket mera egentligen.

    Daniel, Tack!! Det måste väl vara min enastående talang för att skriva och berätta ;-) för så trevligt var det inte. Inte otrevligt heller bara ett pass som skulle slutföras. Ja, jag orkade inte pausa, tycker det är lite struligt att byta album i IPoden mitt under passet, med handskar och IPod-fordral kan man få hålla på och fumla ett tag. Det blev totalt 3 genomlyssningar av "Röd", tycker fortfarande den växer!

    SvaraRadera
  6. Bästa kvällen! Bra jobbat. Och fin fart höll du också. ul att se lite av Gtb också. Hoppas du kom på en bra frågeställning under passet.

    SvaraRadera
  7. Tack Anna! Jodå det var ett OK pass och jag kom på en bra situation också!!

    SvaraRadera