fredag 3 december 2010

Lunchintervaller trots allt

Jag vet inte riktigt hur det gick till men genom grym effektivitet fick jag till ett lunchintervallpass på band igår trots supermycket att göra på jobbet. Jag bjuder på ett par risiga mobilbilder från det lilla gym där jag bandspringer. Visst ser det kul ut (ironi...). Det finns ett större på jobbet som är mera fancy men det ligger mycket längre bort än detta lilla krypin (det jobbar 5000 pers på mitt jobb så andra gymet ligger verkligen långt bort...).


Det var ett tag sedan jag sprang fort nu och jag kan inte säga att passet gav något formbesked. Segdragen förkylning, mycket komfortlöpande och kanske också lite slarv med järntabletterna på sistone kan nog tillsammans bidra till att formen just nu inte är toppad. Det behöver den heller inte vara så här års.

Planen var i alla fall 10x2 minuter @ 17km/h (3:32 min/km) med 1 minuts joggvila men ändrades till 2x5x1min @17 km/h efter första intervallen, 1 min vila i 6:00-tempo, serievila ca 2 min. Efter det 3x200m i 18, 19 och 21 km/h (3:20, 3:09, 2:51 min/km) med ca 2 min joggvila i 6:00-tempo följt av 4 min backe med lutning 10% också det i lugnt 6:00-tempo följt av ca 1km nerjogg

Totalt 9,5km @ 4:49. Avslutade kort med lite hantlar och 10 chins, slarvigt utförda. Ett ganska tufft pass och jag var rejält trött och svettis som en tomte kvällen före julafton. Intervallerna kändes kontrollerade när jag ändrade till 1 min men backen var riktigt jobbig efter intervallerna!

Nu vankas det fullt race imorgon med dop för lilla Nora, släkten är på ingång, kostymen ska dammas av, dopverser pluggas in, mat och fika en masse ska fixas fram. På söndag hoppas jag komma ut på en ren mental återhämtningsjogg. Riktigt hur det gick till vet jag inte men på något sätt blev det tre pass (tisdag, torsdag, söndag) även den här fullchokade veckan.

Ha en trevlig helg löparvänner så hörs vi igen i början av veckan!

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Om det inte kändes rätt tror jag att det var bra att du bytte plan.

    Formen kommer tillbaka så fort du kan börja fokusera lite igen.

    Hoppas att det går bra i helgen.

    SvaraRadera
  2. Du körde, du är i gång och det funkade! kan väl inte bli bättre! :-) Trevlig helg du med!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Verkar vara en väldigt låg bloggaktivitet just nu. Har märkt på flera bloggar att kommentarerna bara blir färre och färre.

    Här hade bara Ingmarie kommenterat på 23 tim och det är i och försig inte så bara, ni förstår säkert vad jag menar :-)

    SvaraRadera
  4. Tack Lennart! Allt har gått jättebra och helgen har verkligen varit lyckad!!

    Tack Ingmarie! Jodå, det blev ett ganska bra pass, kände av det fortfarande idag när jag var ute och sprang

    Lennart igen, jag har också märkt av att det är låg aktivitet men att ha Ingmarie här som trogen läsare är verkligen inte det sämsta :-)

    SvaraRadera
  5. Fantastisk bra KVALITETSPASS! Du är ju helt klart grym. Gymmet tycker jag ser helt ok ut. Det behövs egentligen inte så mycket maskiner och vikter, det är bara fantasin som sätter gränser.

    SvaraRadera
  6. Tack John, det var ett OK pass! Gymmet är väl OK, det som inte syns på bilden är att ventilationen inte riktigt är anpassad för fysisk aktivitet a la löpband...

    Det går ju att göra det jobbigt för sig hemma utan några vikter alls också!

    SvaraRadera