onsdag 7 december 2011

Knep och knåp

Då har väderleken normaliserats vilket ju bara var en tidsfråga såklart.

Förra vintern sprang jag utan något som helst halkskydd hela vintern och det gick bra nästan hela tiden men på några pass var det riktigt halt och svårt, på gränsen till omöjligt att springa avslappnat eller t o m någon enstaka gång, att springa alls. I år har jag därför införskaffat ett set med dubbar från Best Grip som enkelt skruvas i skorna med hjälp av det medföljande verktyget.


Även om dubbarna kan skruvas ur när halkan är över så kanske man inte vill perforera yttersylan på ett par nya skor. Jag monterade dubbarna i mina distanssskor - ett par Asics DS Trainer 15 som gått över 1000km och ändå kommer att vara så gott som slut när våren är här.

Så här blev det. Kommer provspringas inom kort.


3 kommentarer:

  1. Blir nyfiken på din rapport. Alltid cyklat även på vintern men började med dubb för 3 år sen och kan numera inte tänka mig en vinter utan dubb på cykeln. Är det samma sak med löpning?

    SvaraRadera
  2. Det kommer garanterat spruta is efter dig de kommande månaderna :)

    SvaraRadera
  3. Första rundan gav mersmak Tobias, hade kanonfäste på lite blandat underlag igår, även i högre fart men några fler testlöp behövs, hoppas kunna komma ut imorgon igen!

    Kanske det John men tanken är att jag ska tassa fram försiktigt med Pose-teknik så att det inte sprutar någon is :)

    SvaraRadera