måndag 26 december 2011

Vilan har gjort mig gott!

Jag har vilat helt från löpning och bloggande sedan i torsdags. Jag var lite sugen på ett lätt pass på juldagens kväll men det spelades spel, byggdes Lego och testades julklappar och klockan blev lite för mycket så löparsuget hann avta igen.

Dagens pass gav däremot det kvitto jag ville ha, att kroppen reagerat positivt på några fler vilodagar nu på sistone. Idag blev det drygt 16km distans @ 4:24 min/km varav 1+7km i M-pace. 1+7 ser kanske lite konstigt ut och det berodde på att jag var lite ivrig redan på den andra kilometern som gick på 4:11 då benen var pigga och mina gamla lättviktare satt på fötterna igen istället för de dubbade skor jag sprungit med på sistone. Lugnade ner mig lite och sprang sedan km 6-12 på 4:13-4:10-4:15-4:08-4:06-4:09-4:08 min/km utan att förta mig speciellt mycket och känslan var bättre än den varit på flera veckor och jag tror att kroppen behövde lite extra vila helt enkelt.

Det blir 2-3 pass till innan det är dags att göra första träningsnoteringarna för 2012, om väglaget fortsätter vara så här löpvänligt så kanske det t o m blir ett intervallpass till i år men då ett lite lättare sådant.

God fortsättning!!

5 kommentarer:

  1. God fortsättning på dig med! Härligt att vilan gjort dig gott och kul att du är igång med bloggen igen!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning Staffan! Vilket fantastiskt år du har haft!

    SvaraRadera
  3. Härligt pass du fick till Staffan!
    Jag körde själv ett intervallpass på bana idag. Det blev 2000ingar.

    Kändes kanon och jag rek ett intervallpass :-).

    SvaraRadera
  4. Man behöver vila ibland. Jag har också tagit det lugnt i några dagar. Tror man har igen det i det långa loppet.

    SvaraRadera
  5. Det känns kul att vara igång igen Daniel!

    Tack Madde, det kommer en årskrönikai dagarna, håll utkik!

    lennart känner mig seg och lite förkyld, blir nog mest lugn distans om jag kommer ut.

    Så är det Johan,, lätt att fastna i kilometersamlande och glömma ge kroppen den vila den behöver!

    SvaraRadera